Eğitim Felsefemiz
Sezinin eğitim felsefesi, "Her çocuğun yetenekli olduğu bir alan muhakkak vardır." düşüncesini temel alır. Her öğrencinin tutku, hedef ve yeteneklerini gözeterek varabileceği en ileri noktaya ulaşmasını amaçlarız.
Sezin; öğrencileri, öğretmenleri, velileri ve tüm katılımcılarıyla “yaşayan bir okul”dur. Köklü değerlerimize sadık kalarak, akademik kazanımlarını beceriye dönüştürebilen ve toplumsal farkındalığa sahip öğrenciler yetiştiririz.
Gelenek ve Gelecek
İstanbul’un en köklü özel okullarından biri olan Sezin, hem geleneklerine bağlı hem de “fütürist” bir okuldur. Geçmişimizden güç alarak eğitim anlayışımızı 21. yüzyıl koşullarına göre geliştiririz. Bunu yaparken ana dilimize ve kültürel mirasımıza sahip çıkmak önceliğimizdir.
Güven Temelli Aile Ortamı
Mutluluk ve başarıya giden yolun sevgiden geçtiğini düşünürüz. Bu nedenle öğrencilerimizin okulunu ve öğretmenlerini sevmeleri bizim için çok önemlidir.
Sezinde her çocuk yakından tanınır ve sevildiğini hissettiği bir aile ortamında yetişir. Bu yaklaşımın güven duygusunu sağlamlaştırdığına, güvenin olduğu her ortamda gelişimin gerçekleşeceğine inanırız.
Tek Kampüs
Sezin, Çekmeköy’de 20.000 m²’ye yayılmış tek bir kampüste eğitim verir. Olanaklarımızı kampüs sayımızı arttırmak için değil, oluşturduğumuz nitelikli ve özgün eğitim ortamını geliştirmek amacıyla kullanırız.
Birlik Ruhu ve Topluluk Bilinci
Sezinde ana sınıfından 12. sınıfa kadar tüm öğrenciler aynı çatı altında eğitim görür. Farklı sınıf ve yaş grubundan öğrenciler birlikte projeler gerçekleştirebilir, etkinlikler düzenleyebilir ve aktivitelere katılabilirler. Böylece sınıflar arası dayanışma artar ve birlik ruhu güçlenir.
Bu birlik gücü topluluğumuzda yer alan herkese yansır ve velilerimiz, mezunlarımız, çalışanlarımızın da ihtiyaç duydukları kaynaklarla buluştuğu bir ekosistem yaratmayı önemseriz.
Geniş Oyun ve Spor Alanları
14.000 m²’lik bahçemizde her okulun kendine özel spor ve oyun alanı vardır. Öğrencilerimiz dış mekânda uygulamalı dersler yaparken doğayla etkileşim içinde bulunurlar.
Botanik Zenginlik
Kampüsümüzde 87 çeşide ait toplam 667 adet bitki bulunur. Öğrencilerimiz okulda geçirdikleri zaman boyunca pek çok farklı bitki türüyle tanışma imkânı yakalarlar. Okulumuzda sebze ve meyve yetiştirdiğimiz bir bostanımız da mevcuttur.
Küresel Bakış Açısı
IB Diploma Programı gibi dünya çapında geçerliliği olan programlara akredite olarak öğrencilerimizin küresel bakış açısı kazanmasına destek oluruz. Bununla birlikte yurt dışındaki okul ve şirketlerle birlikte çeşitli konferanslar, saha çalışmaları ve projeler organize eder, değişim programları aracılığıyla farklı ülkelerde eğitim görme seçeneği sunarız.
Yenilikçi Öğrenme Alanları
Okulumuzun yenilikçi öğrenme alanları, eğitim ve okul kavramlarının geleceğine dair bir ön izleme sunar. 1700 m²’lik Açık Çatı’da üç bölümden oluşan bir MakerLab, beceri atölyeleri, kütüphane ve sınıf dışı eğitim için esnek kullanımlı etkinlik, performans ve çalışma alanları bulunuyor.
Açık Çatı öğrencilerimiz için özgürlüğü, sınırların ötesini, hayal gücünü ve yeni düzeni temsil ediyor. Burası her Sezinlinin istediği konuda araştırma yaptığı, yeni şeyler denediği, etkileşim içinde öğrendiği ve öğrendiklerini başkalarına aktardığı bir mekân.
Ana sınıfı ve ilkokul alanlarımız, öğrencilerimizin okul hayatına dair ilk fikirlerinin pozitif olmasına katkıda bulunacak şekilde yeniden tasarlandı.
Ana sınıfından liseye dek tüm seviyelerdeki sınıflarımız, çevrim içi öğrenmeye olanak sağlayan teknolojik altyapıyla donatıldı ve “akıllı sınıflar” hâline geldi.
Pandemi sürecinde tüm Sezinlilerin birlikte sağlıkla öğrenmeye, üretmeye, vakit geçirmeye devam edebileceği dış alanlar oluşturuldu. Lise yemekhanemizin dışında öğrencilerimizin sosyal mesafeye uygun bir şekilde yemek yiyebilecekleri veranda ile bahçede birlikte vakit geçirebilecekleri oturma çemberi, bu dış mekân dönüşümünün ilk adımları.
Çember Sistemi
Okulumuzda ortak fikir ve hayal etrafında bir araya gelen kişilerin oluşturacağı çemberlerden oluşan bir sistem tasarladık. Çember, herkesin birbirini görebildiği, döngüsel ve eşitlikçi bir daireyi temsil ediyor. Bambaşka yetkinlikleri olan kişilerin hiyerarşik olmayan yapılarda buluştuları ve herkesin sesinin duyulduğu bir ortam yaratıyoruz. Ulaşmaya çalıştığımız bu dönüşümde, kişilere mesleki yetkinlikleri dışındaki alanlarda yer vermeyi amaçlıyoruz. Çünkü bütünsel dönüşümün yalnızca herkesin sesi ve katkısıyla gerçekleşeceğine inanıyoruz. Rol ve sorumlulukların net bir şekilde tanımlandığı, iş yapma süreçlerinin ortaklık ve şeffaf bir şekilde ilerlediği, süreçlere dair geri bildirim mekanizmalarının etkin olarak işletildiği bu yönetim biçimi tüm topluluk üyelerine kendini eş değerli hissettiriyor ve verimli olma imkânı sağlıyor.