Her öğretmen kendini keşfettiği ve değerli hissettiği sürece etrafındakileri güçlendirebilir. Sezinde öğretmenler yeni şeyler denemek, ihtiyaçlarını ve farklı alanlardaki deneyimlerini paylaşmak için gerekli desteğe ve fırsatlara sahiptirler.
Sezinde öğretmen olmak tek bir standart veya beklentiyle sınırlandırılmamak demektir. Ortak akıl etrafında şekillenen bu ortamda Sezin öğretmeni, hayalleri, amaçları ve yetkinlikleriyle okul yaşamının tasarlanmasında önemli rol oynar. Öğrencileri ve meslektaşlarıyla beraber öğrenerek, kendini sürekli yenileyerek hem kendini hem de tüm Sezin ailesini zenginleştirir.
Öğretmenlerimizle Eğitimlerimiz
Eğitimde Anda Kalmak: Mindfulness Eğitimi
“Aldığımız mindfulness eğitiminin ardından bunu ana sınıfında kullanmanın yollarını aramaya başladık ve bunun en iyi yolunun hikâyeler olduğu fikrine vardık. Her bir kitap hangi konuya temas ediyorsa, mindfulnessın ona yönelik etkinliklerini eşleştirerek, yabancı kaynakları da tarayarak bir ünite oluşturduk. Bunu çalışmanın hem bize iyi geldiğini hem de çocuklarımıza dokunduğunu, onların bu alışkanlığı hayatlarına kattıklarını gördük. Örneğin kullandığımız bir nefes tekniği var; işaret parmağınızı diğer elinizin parmakları arasında gezdiriyor ve nefes alıp veriyorsunuz. Çok kalem tutma etkinliği yaptığımız bir gün, parmakları çok yorulmuş bir öğrencimizin kendi kendine bunu yaptığını gördüm.”
Melek Kaplan, Ana Sınıfı Öğretmeni
MasterCamp Eğitimi
İnsanın potansiyeline inanan eğitimciler olarak doğru yönlendirildiğinde bireyin gücünün nasıl bir akademik bilgi ve deneyimle harmanlanabildiğini biliyor ve eğitim tasarımlarımızı bu anlayışa göre yapılandırırız. Bu doğrultuda öğretmenlerimiz, "Odaklan, öğren, tasarla, öğret, geri bildirim al…" mottosundan yola çıkarak eğitimler planlayan MasterCamp’te hikâye anlatıcılığı eğitimlerini tamamladı. Amacımız, dikkat sürelerinin kısaldığı, bilgiye ulaşmanın son derece kolaylaştığı modern ve değişen dünyada, günlük yaşamlarında ve öğrencilerle oldukları her ortamda anlatımı zenginleştirmenin yollarını öğrenmekti.
İyi bir dinleyici ve iyi bir hikâye anlatıcısı olmanın hem öğrenen hem de öğreten konumundaki tüm akademik paydaşları yakından ilgilendiren bir katma değer oluşturduğuna inanırız.
İDSA “Eğitimde Yaratıcı Drama” Eğitimi
Öğretmenlerimiz, İDSA’yla bir öğrenme aracı olarak işlevsel bulduğumuz “Eğitimde Yaratıcı Drama” eğitimlerine katıldı. Dramayla disiplinlerarası ilişkiler kurmayı hedefleyerek etkileşim, algı ve empatik gelişim, iletişim becerileri, hareket-ses-nefes gibi çalışmaların sınıf atmosferine yansıdığı eğitsel ortamlar tasarlarız. Öğrenmenin kişisel deneyimlere açık hâle getirilmesini ve bu süreçte farklı öğrenme araçları kullanmayı önemseriz.