x
TR | EN

Ortaokul
Çok Yönlü
ve Cesur
Ortaokul döneminde öğrencilerimizin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla destekliyoruz. Sezin Okulu'nun stratejik vizyonu doğrultusunda, her öğrencinin farklı öğrenme biçimlerine duyarlı, bireyselleştirilmiş bir eğitim modeli uyguluyor; güçlü yönlerini öne çıkarırken gelişim alanlarını sistemli biçimde destekliyoruz. Bu süreçte öğrencilerimiz, kendi öğrenme stratejilerini tanıyarak yaşam boyu sürdürülebilir "öğrenmeyi öğrenme" becerisini kazanıyor.

Disiplinlerarası çalışmalar, üretim odaklı etkinlikler ve gerçek yaşamla ilişkili öğrenme deneyimleriyle programımızı sınıfın dışına taşıyoruz. Bu kapsamda öğrencilerimiz için Yaşam Okulu becerileri Kök, Gövde ve Kanat becerileri olarak üç ana başlıkta toplanıyor.

KÖK BECERİLER

Zaman, mekân ve koşullardan bağımsız olarak her bireyin sahip olması gereken "kök beceriler", insan olmanın temelini oluşturuyor. Bu seviyede kök becerilerimiz ileri düşünme becerileri, ileri okuryazarlık becerileri, öz yönetim becerileri, etik ve ahlaki gelişim becerileri ile etkili iletişim becerilerinden oluşuyor.

GÖVDE BECERİLER

Bir insanı diğerlerinden ayıran, kendini gerçekleştirmesine alan açan, özgün kişiliğini ve yönelimini ortaya koyan "gövde beceriler", bireysel yetkinliklerden oluşuyor. Bu seviyede gövde becerilerimiz yaratıcılık ve yenilikçilik becerisi, uyum ve esneklik becerisi, kültürel ve küresel beceriler ile psikolojik dayanıklılık becerisinden oluşuyor.

KANAT BECERİLERİ

Bireyi çağın insanı yapan, zamana ve ihtiyaçlara göre değişebilen, bireyin yaşadığı dönemde etki yaratmasını sağlayacak "kanat beceriler", güncel ve çağdaş yetkinliklerden oluşuyor. Bu seviyede kanat becerilerimiz dijital vatandaşlık ve teknoloji becerilerinden oluşuyor.

Güven, saygı ve profesyonel rehberlik temelli okul ortamımızda, öğrencilerimizi liseye ve hayata akademik açıdan donanımlı, sağlam karakter gelişimi gösteren ve çok yönlü bireyler olarak hazırlıyoruz.

Bireysel ve süreç odaklı eğitim felsefesi kapsamında ortaokul yol haritamızı oluştururken, akademik programlarımız ve araçlarımızla şunları hedefliyoruz:

  • Öğrencilerin kendi hikayelerini yaratmalarını sağlamak.
  • Sınıf içi eğitim kalitesini ve verimliliğini artıran bir öğrenme ortamı oluşturmak.
  • Deney, üretim ve saha çalışmaları yoluyla kalıcı öğrenme ile öğrencilerin öğrendiklerine yeni bir boyut katmak.
  • Atölye çalışmaları ve laboratuvar etkinlikleri aracılığıyla özel ilgi alanlarını belirlemek ve bireysel yetkinlikleri geliştirmek.
  • Akademik başarıları öğrencilerimizin günlük yaşamlarında sosyal farkındalık ve sosyal bilinç haline dönüştürmek.
  • Ulusal Sınav Sistemleri değişse bile öğrencilerin en yüksek bireysel potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olmak.
  • Ders dışı zamanlarda çeşitli öğrenme fırsatları aracılığıyla öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları desteklemek.
    • Okudukça dünyam büyüyor, yazdıkça kendimi daha iyi ifade ediyorum.

      Öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütüncül bir yaklaşımla geliştirmeyi amaçlar. Ders programı; öğrencilerin dili doğru, etkili ve bilinçli kullanmalarını sağlarken, eleştirel düşünme, anlamlandırma ve kendini ifade etme becerilerini güçlendirecek biçimde yapılandırılır. Farklı metin türleriyle yapılan çalışmalar aracılığıyla öğrenciler, metinlerin yapısını, amacını ve ilettiği mesajları sorgular; düşüncelerini planlı, tutarlı ve gerekçelendirilmiş biçimde ifade etmeyi öğrenir.

      Türkçe dersi, öğrenmeyi gerçek yaşamla ilişkilendiren deneyimler sunar. Disiplinlerarası çalışmalar, üretim odaklı etkinlikler ve güncel konularla zenginleştirilen derslerde öğrenciler, dili yalnızca akademik bir alan olarak değil; yaşamı anlamlandırma, kendini tanıma ve topluma bilinçli bir birey olarak katılma aracı olarak kullanırlar. Bu süreçte öğrenciler, kendi öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu alarak öğrenmeyi öğrenme becerilerini geliştirir ve liseye güçlü bir akademik ve düşünsel altyapıyla hazırlanırlar.

      Bu kapsamda derslerimizde kitap incelemeleri, yaratıcı yazarlık atölyeleri, yazar buluşmaları, münazaralar ve yarışmalar ile öğrencilerimiz, Türkçe çalışmalarını diğer disiplinlerle bütünleştirerek kendilerini çok yönlü olarak geliştirirler.

    • Analitik düşünceyi, deneyimleyerek öğreniyorum. 

      Öğrencilerimiz, matematiğin bir düşünme ve yaşam becerisi olduğunun bilinciyle öğrenme sürecine özgüvenle katılırlar. Zenginleştirilmiş, farklı modelleme ve materyallerle desteklenen öğrenme ortamlarında yorum yaparak, farklı bakış açıları geliştirerek ve yaratıcı çözümler üreterek matematiksel düşünme, muhakeme ve sorgulama becerilerini derinleştirirler. Günlük yaşamla ilişkilendirilmiş etkinlikler aracılığıyla edindikleri bilgileri sentezler, matematiği ezbere dayanmadan; anlayarak, keşfederek ve deneyimleyerek öğrenirler. Bu süreçte, Sezin’in hedeflediği gibi, bağımsız düşünebilen, üretken ve öğrenmeyi yaşamın doğal bir parçası hâline getiren bireyler olarak gelişirler.

      Geleneksel olarak düzenlenen Matematik Olimpiyatları, akıl oyunları, tahmin yarışmaları, oryantiring etkinlikleri ve Pi Günü kutlamaları, öğrencilerimizin matematiği yaşayarak, keşfederek ve keyifle öğrenmelerine katkı sağlar. Program kapsamında öğrencilerimiz, Gauss Contest gibi uluslararası yarışmaların yanı sıra Matbeg ve Türk Zekâ Vakfı tarafından düzenlenen çeşitli etkinliklere katılarak ulusal düzeyde bilgi ve becerilerini kullanma ve geliştirme fırsatı bulurlar. Bu doğrultuda analitik düşünebilen, problem çözmede yaratıcı ve öğrenmeye merakla yaklaşan bireyler olarak yetişirler.

    • Deneyler ve bilimsel gözlemlerle yaşamı keşfediyorum.

      Öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi; doğayı, çevreyi ve bilimsel süreçleri sorgulayarak anlamalarını amaçlar. Ders programı; gözlem yapma, hipotez kurma, deney tasarımı, veri toplama ve sonuç çıkarma gibi bilimsel süreç becerilerini merkeze alır. Öğrenciler, fen bilimleri kavramlarını yalnızca teorik bilgi olarak değil, neden–sonuç ilişkileri kurarak ve kanıta dayalı düşünerek öğrenir; edindikleri bilgileri farklı problem durumlarına transfer etmeyi deneyimler.

      Fen Bilimleri dersi, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) temelli çalışmalarla zenginleştirilir. Gerçek yaşam problemlerinden yola çıkan proje ve tasarım odaklı etkinliklerde öğrenciler, disiplinlerarası bakış açısı geliştirerek çözüm üretir, işbirliği içinde çalışır ve teknolojiyi bilinçli biçimde kullanır. Bu süreçte öğrenciler, bilimsel meraklarını canlı tutan, üretken, sorgulayan ve yaşadığı dünyaya karşı sorumluluk duyan bireyler olarak liseye ve hayata hazırlanırlar.

    • Projeler ve tartışmalarla toplumu, haklarımı ve sorumluluklarımı kavrıyorum.

      Öğrencilerin toplumsal olayları, tarihsel süreçleri ve vatandaşlık bilincini çok boyutlu bir bakış açısıyla kavramalarını amaçlar. Ders programı; geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurmayı, tarihsel olayları neden–sonuç ilişkileri içinde değerlendirmeyi ve farklı bakış açılarını analiz etmeyi merkeze alır. Öğrenciler, süreç boyunca bilgiye ulaşmayı ve onu doğru şekilde kullanmayı öğrenir; "Ne?", "Ne zaman?", "Nerede?", "Niçin?", "Nasıl?", "Kim?" sorularına yanıt arayarak tarihsel ve toplumsal olayları derinlemesine inceler.

      Gerçek yaşamla ilişkilendirilen örnekler, güncel olaylar ve disiplinlerarası çalışmalarla zenginleştirilir. Öğrenciler, Atatürk ilke ve inkılaplarını yalnızca tarihsel bir bilgi alanı olarak değil; çağdaş, demokratik ve sorumlu birey olmanın temelleri olarak ele alır. Tartışmalar, proje çalışmaları ve araştırma temelli etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, bilinçli yurttaşlık becerileri geliştirerek liseye ve hayata donanımlı bireyler olarak hazırlanırlar.

       
    • Kodlama ile fikirlerimi dijital çözümlere dönüştürüyorum

      Öğrencilerin dijital dünyayı bilinçli, güvenli ve üretken biçimde kullanmalarını amaçlar. Ders programı; temel bilgisayar okuryazarlığı, algoritmik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirirken öğrencilerin teknolojiyi bir tüketim aracı değil, öğrenme ve üretim aracı olarak kullanmalarını destekler. Öğrenciler, dijital araçları kullanarak bilgiye erişme, bilginin güvenirliğini kontrol etme, teyit edilmiş bilgiyi düzenleme ve anlamlandırma süreçlerinde aktif rol alır.

      Bilişim Teknolojileri dersi, dijital vatandaşlık bilincini merkeze alır. Öğrenciler; dijital ortamlarda etik davranış, çevrimiçi güvenlik, kişisel verilerin korunması, telif hakları ve saygılı iletişim konularında farkındalık geliştirir. Proje ve uygulama temelli çalışmalar aracılığıyla teknolojiyle sorumlu ilişki kurmayı öğrenen öğrenciler, dijital dünyada bilinçli, eleştirel ve topluma katkı sunan bireyler olarak liseye ve hayata hazırlanırlar.

    • İngilizce derslerinde yaşam iletişimi becerilerimi geliştiriyorum

      Ortaokulumuzda uyguladığımız İngilizce programı, evrensel değerleri, küresel vatandaşlığı ve gerçek yaşam Ortaokulumuzda uyguladığımız İngilizce programı, evrensel değerleri, küresel vatandaşlığı ve gerçek yaşam iletişim becerilerini merkeze alan bütüncül bir felsefeye dayanır. Bu felsefeyle, öğrencilerimize sadece İngilizceyi öğrenme fırsatı sunmakla kalmaz, aynı zamanda dili bir araç olarak kullanarak yaşam becerilerini de geliştirmelerini hedefleriz. Ortaokulumuzda İngilizce öğretimi, öğrencilerimizi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’ndaki İngilizce Bağımsız Kullanıcı (B1-B2) seviyesine ulaştırmayı amaçlar. Bu dönemde Cambridge Assessment İnternational Education tarafından düzenlenen sınavlara isteğe bağlı katılımları ile evrensel düzeyde İngilizce seviyelerini de ölçme fırsatı sunarız.

      Müfredatımız, temel bakış açımızı koruyarak yeniliklere ve evrensel değişimlere uyum sağlayacak şekilde sürekli olarak güncellenir. Hem Türk hem de yabancı öğretmenlerimizin katkılarıyla zenginleşen kültürel çeşitlilik, öğrencilerimize yaşlarına uygun otantik kitaplar ve öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan materyallerle okuma becerilerini, üst düzey düşünme yetilerini ve okuryazarlıklarını geliştirme fırsatları sunar. Disiplinler arası ve uluslararası projeler, öğrencilerimizin öğrenimlerini derinleştirebileceği önemli bir parça olarak müfredatımıza entegre edilir. Derslerin yanı sıra, öğrencilerimiz uluslararası projeler, yurt dışındaki okullarla işbirlikleri ve zenginleştirilmiş kulüp çalışmaları gibi çeşitli etkinliklerle dil becerilerini pekiştirirken, küresel bir perspektif kazanırlar.

       
    • Ortaokulumuzda yürütülen öğretim programı, öğrencilerimize seçtikleri Almanca, Fransızca veya İspanyolca dilinde dinleme, okuma, yazma ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerisini eşit düzeyde geliştirme şansı tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı dâhilinde Temel Kullanıcı (A1-A2) seviyesine ulaşması hedeflenen öğrencilerimiz, iletişimsel metoda ve sosyal becerilerin gelişimine uygun modellendirilen derslerimizde proje odaklı eğitimin parçası haline gelirler.

      Yürütülen uluslararası değişim programlarının yanı sıra öğrencilerimiz, temel dil becerilerini dönemsel projelerde oyun, drama, dans, müzik, resim gibi keyif aldıkları alan ve aktivitelerle birleştirerek ortaya koyma fırsatı bulurlar. Düzenlenen atölye çalışmaları ve yarışmalar sayesinde öğrendikleri dilin kültürünü yakından tanırlar.

    • Müzikle kendimi ifade ediyor; enstrümanımla derinleşiyorum.

      Ortaokulda Müzik dersinde bireysel enstrüman eğitimine ek olarak müzik teorisi çalışmaları yapılır. İlkokul 4. sınıfta başlayan ve 7. sınıfın sonuna kadar süren bireysel enstrüman eğitimi ile her öğrencimiz seçtiği enstrümanı (piyano, gitar, keman, koro, perküsyon veya yan flüt) rahatlıkla çalacak seviyeye ulaşabilir. Enstrüman çalışmalarına devam etmek isteyen 8. sınıf öğrencilerimiz müzik kulüplerine katılabilirler. 8. sınıfta ayrıca genel müzik kültürü üzerine bir program uygulanır. Bu seviyede öğrencilerimiz operadan halk müziğine, klasik müzikten caz müziğine, pek çok farklı türü görsel ve işitsel kaynaklardan yararlanarak daha yakından tanırlar.

      Çalışmalarını yıl boyu gerçekleştirilen resitaller, konserler, törenler ve gösterilerde solo veya grup olarak sahneleyen öğrencilerimiz, 5. sınıftan itibaren Sezin Filarmoni Orkestrası seçmelerine katılabilirler.

    • Sanat anlayışımı üreterek geliştiriyorum.

      örsel Sanatlar dersi, öğrencilerimizin farklı akademik disiplinler, sanat dalları, teknikler ve akımlar arasında bağ kurarak çok yönlü düşünmelerine ve üretmelerine olanak sağlar. Ortaokulda öğrencilerimiz; desen, leke, doku, kompozisyon ve yüzey tarama gibi temel çalışmaların yanı sıra alçı, ytong, seramik hamuru, tel, ahşap ve atık malzemelerle üç boyutlu üretimler gerçekleştirirler. Bu süreçte ayrıca dijital tasarım uygulamalarıyla teknolojiyi yaratıcı bir araç olarak kullanmayı öğrenerek hem geleneksel hem çağdaş sanat anlayışlarını bir arada deneyimlerler.

    • Düştüğümde kalkmayı, yeniden denemeyi bu derste öğreniyorum.

      Ortaokul düzeyinde Beden Eğitimi ve Spor dersindeki amaç, öğrencilerimizin ilkokulda edindikleri temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini geliştirerek sürdürmeleri, yüzme, basketbol, voleybol gibi klasik temel branşların yanında, kaykay, tırmanış, dans gibi modern olimpik branşlarla da tanışıp uygulamalarıdır. Bu uygulamalar ile öğrencilerimiz sadece dayanıklılık, çabukluk, esneklik, kuvvet, denge ve koordinasyon gibi motor becerilerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda güncel sporlar hakkında da bilgi ve beceri sahibi olur.

      Okulumuzda küçükler ve yıldızlar kategorilerinde; voleybol, masa tenisi, yüzme ve basketbol takımlarının yanı sıra, tırmanış gibi modern olimpik branşların da takım çalışmaları olur.

      Yaşam Beceri Atölyesi derslerimizde; öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanımalarını, güçlü yönlerini fark etmelerini ve sporu günlük hayatlarına sokmalarını amaçlayan çalışmalar yapılır. Bu derslerde öğrencilerimizin, problem çözme, iletişim kurma, takım çalışması yapma, karar verme, sağlıklı yaşamı planlama ve sorumluluk alma becerilerinin güçlendirilmesi amaçlanır.

       
    • Rehberlik desteğiyle kendimi tanıyor, duygularımı anlıyor ve yaşam becerilerimi geliştiriyorum.

      Okulumuzun Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi, öğrencilerin yalnızca akademik değil, aynı zamanda duygusal ve sosyal yönden de sağlıklı bir gelişim göstermeleri için kapsamlı çalışmalar yürütür. Yıl boyunca düzenlenen atölyeler, sınıf içi etkinlikler, seminerler, sunumlar ve bireysel görüşmeler aracılığıyla öğrencilerin ihtiyaçları titizlikle takip edilir. Farklı disiplinlerle kurulan iş birliği sayesinde her öğrencinin kendini tanıma süreci desteklenir; ilgi alanları ve güçlü yanları ön plana çıkarılırken gelişmesi gereken yönleri üzerinde güvenli bir şekilde çalışmaları sağlanır.

      Ortaokul döneminin kendine özgü dinamikleri göz önünde bulundurularak, rehberlik çalışmalarımızda ergenliğin getirdiği duygusal değişimler, sosyal medya kullanımının bilinçli yönetimi, akran ilişkilerinde karşılaşılan sorunlar, çatışma becerileri ve baş etme yöntemleri gibi temel konular ele alınır. Bu süreçte öğrenciler, karşılaştıkları problemlere daha yapıcı çözümler üretebilmeyi öğrenir; duygu yönetimi, iletişim becerileri ve sınav kaygısıyla başa çıkma stratejileri gibi yaşam boyu kullanabilecekleri önemli yetkinlikler kazanır.

      Rehberlik servisimiz, her öğrencinin kendi yolculuğunda güçlü bir rehber olmayı, onların güvenle, farkındalıkla ve sağlıklı ilişkiler kurarak büyümelerini desteklemeyi amaçlar.


..

Ulusal ve uluslararası projelerle sınırların ötesinde öğreniyorum

Sezin Okulunda ulusal ve uluslararası projeler bilginin ve zihinsel süreçlerin uygulamalarla hayata aktarıldığı, araştırmanın, sorgulamanın ve merakın teşvik edildiği, öğrenmenin öğrencilere heyecan verici bir deneyim olarak sunulduğu çok yönlü bir alandır. Projelerimiz öğrencilerimizin ders içeriklerini kavramalarında, öğrendiklerini deneyimleyerek kendilerini keşfetmelerinde temel rol oynar.
    •  Ortaokulumuzdaki ulusal projeler ile öğrencilerimizin;
      1. Özgün düşünme yetkinliği kazanmaları,
      2. Merak duyarken sorgulama becerilerini geliştirmeleri,
      3. Problemleri tespit ederek esnek ve dinamik çözümler üretmeleri,
      4. Araştırma becerisi ve malzeme bilgisine sahip olmaları,
      5. Farklı alan ve disiplinleri bir araya getirebilmeleri,
      6. Bireysel becerileriyle takım çalışmalarına uyum gösterebilmeleri,
      7. Üretim kültürünü benimseyerek çalışmalarını farklı niteliklerde prototiplemeleri,
      8. Çalışmalarını arşivleyerek sürdürülebilir bir öğrenme sürecine dönüştürmeleri amaçlanır.

      Bu seviyede güncel ihtiyaçlara göre şekillenen başlıca projelerimiz şunlardır:

      Bilim, Sanat, Kültür Durağı: Efes

      5. sınıf öğrencilerimiz “Bilim, Sanat, Kültür Durağı: Efes” projesi kapsamında birinci dönem boyunca akademik, sanatsal ve kültürel açıdan zengin üretimler gerçekleştirir.

      Proje, öğrencilerin Antik Çağ’a ait masal ve efsaneleri incelemesiyle başlar; bu süreçte şiirler ve efsaneler yazar, gezi günlükleri oluşturur, hayal güçleriyle kendi mitolojik dünyalarını ve gazetelerini tasarlarlar.

      “Çocuğun Katılım Hakkı” yaklaşımının benimsendiği projede öğrenciler, ilgi alanlarına göre araştırmalar yapar, merak ettikleri konuları derinlemesine inceler ve grup çalışmalarıyla iş birliği içinde özgün ürünler üretirler.

      Ekim ayında yapılan Efes, Priene ve Sardes antik kent gezileri, öğrencilerin geçmişi yerinde gözlemleyerek öğrenmelerini destekler ve kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını artırır.

      Proje, şubat sonunda düzenlenen sunumla tamamlanır; öğrenciler hem süreçte kazandıklarını paylaşır hem de ürettikleri çalışmaları sergiler. Böylece proje, tarihsel bilinç, yaratıcılık ve araştırma becerilerini buluşturan özgün bir öğrenme deneyimine dönüşür.

      6.sınıf öğrencilerimiz, “İpek Yolu Kültür Yolu Projesi” kapsamında Konya–Aksaray hattında yer alan kervansaray güzergâhında saha çalışması gerçekleştirir. Bu saha çalışmasında öğrenciler, Orta Çağ’da İpek Yolu üzerindeki devletler arası ekonomik ilişkilerin seyrini; Mevlânâ’nın Türk düşüncesindeki yerini ve Türkiye Selçuklu Dönemi’ni merkeze alarak siyasi ve kültürel yapıyı inceler.
       
      Öğrencilerimiz aynı zamanda Çatalhöyük’ü ziyaret ederek, yerleşik hayata geçişten itibaren üretim, ticaret ve toplumsal yaşamın tarihsel sürekliliğini yerinde gözlemler.
       
      Saha çalışmasından elde ettikleri bilgileri akademik araştırmalarla destekleyen öğrencilerimiz, çalışmalarını bir sunuma dönüştürerek tarihsel süreci özgün bir bakış açısıyla yorumlar. Projenin sanat boyutunda ise Selçuklu sanatı merkeze alınır. Sunum günü öğrencilerimiz, velileriyle birlikte gerçekleştirilen Selçuklu Hayat Ağacı Atölyesi’ne katılarak kendi hayat ağaçlarını tasarlar; böylece tarih, sanat ve kültürel miras, kuşaklar arası etkileşimle anlamlı bir öğrenme deneyimine dönüşür. 

      7.sınıf öğrencilerimiz, Sözlü Tarih Projesi kapsamında yakın çevrelerinin belleğini, geçmişin kültürel yapısını ve gündelik yaşam pratiklerini kayıt altına alır. Bu süreçte öğrenciler; aile büyükleri, mahalle sakinleri ve farklı kuşaklardan bireylerle gerçekleştirdikleri görüşmeler aracılığıyla tarihî olayları, toplumsal değişimleri ve günlük hayatın dönüşümünü birinci elden kaynaklardan öğrenir.

      Yetişkin kuşaklar ile genç kuşaklar arasında etkileşim kurulmasını amaçlayan bu çalışma, karşılıklı deneyim aktarımı yoluyla ortak bir anlayış zemini oluşturur. Öğrenciler, geçmişin sesini bugünün yaşam biçimleriyle karşılaştırarak değerlerin, alışkanlıkların ve toplumsal ilişkilerin kuşaklararası aktarımına katkı sağlar.
      Sözlü tarih çalışmaları sürecinde elde edilen veriler; planlama, kurgu ve değerlendirme aşamalarından geçirilerek podcast yayınlarına dönüştürülür. Böylece öğrencilerimiz hem tarihsel farkındalık kazanır hem de dijital medya okuryazarlığı, iletişim ve anlatım becerilerini geliştirir. 

      Her öğrenim düzeyine yayılan pek çok ileri dönüşüm, tasarım ve STEM çalışmalarıyla öğrencilerimiz algoritmik düşünme becerilerini geliştirir.

      Bilimi ihtiyaçlara yönelik bir çözüm kaynağı olarak benimseyerek, bunu bir yaşam felsefesine dönüştürürler.


6. Sınıflar İpek Yolu Kültür Yolu Akademik Projesi
5. Sınıflar Bilim, Kültür ve Sanat Durağı: Efes Akademik Projesi
Lezzetli Hücreler
Küçük Bilim İnsanları
Türkçesi Varken
Sezinde Bilim Günleri
    • Sezin Okulu’nda ulusal ölçekte benimsediğimiz öğrenme yaklaşımı, Yaşam Okulu felsefesinin doğal bir uzantısı olarak uluslararası proje çalışmalarımızda da aynı kararlılıkla sürdürülür. Bu projeler, öğrencilerimizin dünyayı anlamlandırmalarını, farklı kültürlerle etkileşim kurmalarını ve kendilerini küresel ölçekte sorumluluk sahibi bireyler olarak konumlandırmalarını destekleyen güçlü öğrenme deneyimleri sunar.

      Uluslararası çalışmalarımız aracılığıyla öğrencilerimiz:

      • Küresel ölçekte düşünebilen, sorgulayan ve uluslararası entelektüel bir bilince sahip bireyler hâline gelirler.
      • Dünya sorunlarını çok yönlü bir bakış açısıyla tartışır; çözüm üretme süreçlerine aktif biçimde katılırlar.
      • Farklı kültür, inanç ve görüşlere sahip bireylerle empati ve anlayış temelinde iletişim kurma becerisi geliştirirler.
      • Uluslararası geçerliliği olan akredite programlara uyum sağlayarak farklı öğrenme standartlarını deneyimlerler.
      • Öğrendikleri yabancı dilleri gerçek yaşam bağlamlarında etkin biçimde kullanma fırsatı bulurlar.
      • Yaşam Okulu’nun küresel vatandaşlık vizyonuyla uyumlu olarak, çok yönlü ve etkili dünya vatandaşları olma yolunda güçlü adımlar atarlar.

      Bu kapsamda öğrencilerimiz geçmiş yıllarda;

      • Institut Jaume Vicens Vives Okul Ortaklığı Projesi ile Girona ve Barselona saha çalışmalarına,
      • Hollanda, Norveç ve İtalya’da yürütülen Avrupa Birliği hibeli proje çalışmalarına,
      • Almanya’nın Stuttgart ve Hannover kentlerindeki okul ortaklığı projelerine,
      • Japonya Okul Ortaklığı Projesi’ne ve Model Birleşmiş Milletler konferanslarına,
      • Huawei iş birliği ile gerçekleşen “İnovasyon ve Tasarım Projesi” kapsamında Hong Kong ve Çin saha çalışmalarına,
      • Atlanta Destination Imagination Uluslararası Çoklu Tasarım Projeleri’ne,
      • Fransa’daki Model Birleşmiş Milletler Konferansları’na,
      • The School at Columbia University ile yürütülen okul ortaklığı ve inovasyon projelerine katılarak ilham verici ve dönüştürücü uluslararası deneyimler yaşama fırsatı bulmuşlardır.

      Öğrencilerimiz hâlen aynı anlayış doğrultusunda;

      Farklı ülkelerde düzenlenen Junior Model United Nations (JMUN) konferanslarına, Almanya, İspanya, Fransa ve Polonya’daki ortak okullarla yürütülen eTwinning projelerine, Almanya Bilim ve Teknoloji saha çalışmasına, İngiltere Tarih ve Edebiyat saha çalışmasına aktif olarak katılmaktadır.

      Bu çalışmalar, Sezin Okulu’nun Yaşam Okulu felsefesiyle uyumlu biçimde, öğrencilerimizin hem akademik hem de kişisel gelişim yolculuklarını küresel ölçekte zenginleştirmeye devam etmektedir.


FAMUN in Amsterdam
Almanya Saha Çalışması
Fransa - İspanya Saha Çalışması
Stuttgart Saha Çalışması
Barselona ve Girona Saha Çalışması
 
Ortaokulda gerçekleştirdiğimiz YBA (Yaşam Becerileri Atölyeleri) çalışmaları, Sezin Okulu’nun Yaşam Okulu felsefesinin doğal bir uzantısı olarak öğrencilerimizin bütüncül gelişimini destekler. Bu yaklaşım doğrultusunda öğrencilerimiz, yaşamın her alanında kullanabilecekleri becerileri derinleştirirken hem kendilerini hem de çevrelerini anlamaya yönelik güçlü bir farkındalık kazanırlar.
 
Öğrencilerimiz bu atölye, kulüp ve takımlarda:
  • Her dönem farklı ilgi ve beceri alanlarını deneyimleyerek kendi öğrenme yolculuklarını keşfederler.
  • Yetkinliklerini, değişen dünya koşullarına ve bireysel ihtiyaçlarına göre esnek biçimde zenginleştirirler.
  • Yenilikçi, disiplinler ötesi ve öğrencinin merakını merkeze alan bir öğrenme kültürüyle kendileriniözgürce ifade ederler.
  • Organizasyon, iş birliği ve stratejik iletişim becerilerini gerçek yaşam senaryolarında uygulama fırsatı bulurlar.
  • Evrensel sorunları çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirir, uluslararası platformlarda tartışma deneyimi kazanırlar.
  • Sosyal sorumluluğu bir proje değil, Yaşam Okulu’nun temel değerleriyle uyumlu bir yaşam biçimi olarak benimserler.
  • Sanattan, kültürden ve bireysel farklılıklardan beslenerek yaşamlarını zenginleştirirken, toplumsal gelişime duyarlı bireyler olarak sorumluluk üstlenirler. 

Bu seviyede YBA çalışmaları, Yaşam Okulu felsefesinin temelini oluşturan aşağıdaki beş ana öğrenme alanında 30’dan fazla atölye altında yapılandırılır.

  • Bilim ve İnovasyon
  • Toplumsal Duyarlılık ve Sosyal Değişim
  • Kültür ve Sanat
  • Spor ve Sağlıklı Yaşam
  • Özel İlgi Alanları

Bilim ve İnovasyon: Yaşam Beceri Atölyeleri
Convince Me If You Can
Kültür ve Sanat: Yaşam Becerileri Atölyeleri
VEX IQ Robotic Competition
Ortaokul Basketbol Şenliği
Yaşam Becerileri Atölyeleri
Unusual Sports and Games Club
JMUN Kulübü - Japonya Konferans Katılımı
Sezin Korosu

"Geleceğe nasıl katkıda bulunabilirim?" sorusu üzerine sıklıkla kafa yoran Sezin öğrencileri, okulumuzda bu soruya çeşitli cevaplar bulmak ve başkalarının hayatına dokunmak için pek çok fırsat yakalarlar.

Sosyal sorumluluğun maddi bağıştan öte olduğunu bilen öğrencilerimiz, yerel ve küresel sorunların çözümlerine kendi tasarladıkları yöntemlerle katkı sağlarlar. Ürettikleri projeler ile pek çok konuda farkındalık yaratırken ve kazanırken bakış açılarını dönüştüren deneyimler yaşarlar.

Hayata geçirdikleri sosyal sorumluluk projeleri öğrencilerimizin;

  1. Kendi toplumuyla iç içe yaşayan, toplumsal sorunların ve değişimlerin bilincinde olan,
  2. İhtiyaç sahiplerine bağış yapmanın ötesinde ürettikleriyle destekte bulunan,
  3. Ötekileştirmek yerine etkileşime giren, farklılıklardan korkmayan,
  4. Başkalarına destek verirken kendi fırsatlarının ve eksikliklerinin farkına varan,
  5. Organizasyon ve liderlik becerilerine sahip bireyler olmalarında önemli rol oynar.

Ortaokul öğrencilerimiz beş temel alanda sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirirler:

    • Öğrencilerimiz hem kendi bölgelerindeki hem de Edirne, Kars, Balıkesir ve Kütahya illerindeki kardeş okullarımızda toplumsal hizmet çalışmaları yürütürler. Bu çalışmalarda:

      1. İhtiyaç ve problem tespiti yaparak destek grupları organize ederler.
      2. Köy-kent yaşamındaki farklılıkları deneyimleyerek toplumsal bilinç geliştirir ve kültürel açıdan zenginleşirler.
      3. Eğitim ve öğretim koşullarının gelişimine bizzat yerinde destek verirler.
    • Öğrencilerimiz ulusal ve uluslararası 8 farklı sivil toplum kuruluşuyla ortak organizasyonlar ve iş birlikleri gerçekleştirirler. Bu çalışmalarda:

      1. Sivil toplum kuruluşlarının önemi ile ilgili bilinç oluşturmak amacıyla ortak eğitim ve sunumlar düzenlerler.
      2. Sivil toplum kuruluşlarının organizasyonlarında bizzat rol alır veya etkinliklerine katılım gösterirler.
      3. Farklı kurum içi organizasyonlarla sivil toplum kuruluşlarına destek olurlar.
      4. İhtiyaç gruplarına destek amaçlı ürünler hazırlar, tiyatro gösterileri vb. etkinlikler organize ederler.
    • Öğrencilerimiz engelliler ve yaşlılar başta olmak üzere dezavantajlı gruplarla ilgili kalıplaşmış duygu ve yargıların kırılması, kapsayıcı bir bakış açısının inşası ve yayılması amacıyla etkili çalışmalar yürütürler. Bu çalışmalarda:

      1. Farklı engelli gruplarıyla atölyeler, sanat ve spor etkinlikleri gerçekleştirirler.  
      2. Düzenli olarak yaptıkları huzurevi ziyaretlerinde yaşlılar için etkinlikler düzenlerler.
      3. Uluslararası ölçekte sosyo-ekonomik sorunlar için kampanyalar organize ederler.
    • Öğrencilerimiz toplumsal eşitlik ve cinsiyet ayrımcılığı konusunda bilinç oluşturmak amacıyla okul içinde ve dışında uluslararası kriterlere uygun sunumlar ve faaliyetler gerçekleştirirler. Her yıl seçtikleri kulüpler ile katıldıkları ulusal ve uluslararası konferanslarda toplumsal eşitliğe dair sorunları tartışma fırsatı bulurlar.
    • Öğrencilerimiz için çevre bilincine sahip olmak, tüm canlıların yaşamlarına değer vermek ve geleceklerine bu bağlamda sahip çıkmak önemli bir yaşam felsefesidir. Bu alanda öğrencilerimiz:

      1. 5 ulusal ve 2 uluslararası sivil toplum kuruluşuyla ortak çalışmalar yürütürler.
      2. Geri ve ileri dönüşüm projeleriyle üretim kültürünün gelişimine katkıda bulunurlar.
      3. Hayvanların yiyecek ve barınma ihtiyaçlarını karşılamak üzere kampanyalar ve organizasyonlar düzenlerler. 
      4. Her dönem nesli tükenen canlılar konusunda farkındalık yaratmak amacıyla sunumlar ve paneller gerçekleştirirler.

UN Sustainablity Development Goals
Van Kardeş Okul Kampanyası Paket Gönderimi
İnsan ve Çocuk Hakları
Sessizlikte Diyalog
Sihirli Eller İş Başında
Görme Engelli Öğrencilerle Resim Çalışması
"Atma Kullan" İleri Dönüşüm Projesi
Bahadır Özkan
Okul Müdürü
Pınar Turan
Akademik Müdür Yardımcısı

Hakan Kökcü
İdari Müdür Yardımcısı
Ferhat Turan
İdari Müdür Yardımcısı


Hüseyin Kaya
Akademik Müdür Yardımcısı



İdari Destek Birimleri
Hilal Bilgi
Veli İletişim Yöneticisi
hilalbilgi@sezin.k12.tr
Dahili No: 213
Aydan Emanet Serttaş
7-8. Sınıf Öğrenci İşleri - Veli İletişim Sorumlusu
aydanserttas@sezin.k12.tr
Dahili No: 178
Burcu Ellidokuzoğlu
5-6. Sınıf Öğrenci İşleri - Veli İletişim Sorumlusu
burcuellidokuzoglu@sezin.k12.tr
Dahili No: 198


  1. Öğrenmenin yalnızca öğretmenden değil; akranlarından, yaşantılarından ve deneyimlerinden de gerçekleştiğinin bilincindedir ve bu öğrenme süreçlerine aktif katılım gösterir.

  2. Akademik süreçlerde tek doğruya odaklanmak yerine, farklı düşünme yollarını dener; yaratıcılığını kullanarak alternatif çözüm ve fikirler üretir.

  3. Seçenekler arasına sıkışmaz, denenmemiş yolun varlığının farkındadır.

  4. Değerlendirme ve sınav süreçlerinde yaşanan kaygının öğrenmenin doğal bir parçası olduğunu bilir; bu duyguyu yöneterek performansını sürdürebilir.

  5. Dijital araçları bilinçli, güvenli ve etik biçimde kullanır; dijital okuryazarlık ve dijital vatandaşlık sorumluluğu geliştirir.

  6. Etkili iletişimin temelinde dinlemenin yer aldığının farkındadır; liderlik rollerinde sorumluluk alırken iş birliğine ve karşılıklı anlayışa önem verir.

  7. Olaylara ve durumlara farklı bakış açılarından yaklaşabilir; empati kurarak adil ve yapıcı tutum sergiler.

  8. Toplumsal sorunlara duyarlıdır; çevresine ve topluma katkı sağlayacak özgün sosyal sorumluluk projeleri geliştirir ve bu projelerde aktif rol alır.

  9. Farklı kültürlere, yaşam biçimlerine ve düşünce sistemlerine merakla yaklaşır; kültürel çeşitliliği bir zenginlik olarak görür.

Liseye hazırlık süreci, öğrencilerimizin akademik becerilerinin tüm ortaokul dönemi boyunca sistematik olarak geliştirilmesine dayanır. Okuduğunu anlama, çıkarımda bulunma, analitik düşünme gibi temel becerileri edinen ve kendi öğrenme stilini keşfeden öğrencilerimiz, sınav sistemi değişse bile bu süreci başarılı bir şekilde yönetebilirler.

6. sınıftan itibaren haftalık ölçme-değerlendirme çalışmaları ile her öğrencinin kazanımlarını ve eksikleri analiz edilir, geliştirilmesi gereken yönleri üzerinde birebir çalışılır. Böylece kendini tanıyan, güçlü ve zayıf yönlerini bilen öğrenci, gerçekçi hedefler koyabilir ve sınav kaygısı ile başa çıkabilir.

8. sınıfta düzenlediğimiz etüt çalışmaları ile öğrencilerimiz dışarıdan desteğe ihtiyaç duymadan liseye hazırlanabilirler.

Öğrencilerimizin bu süreç boyunca duygusal olarak yıpranmamaları ve sosyal aktivitelere katılımının devamı açısından, yıl boyunca rehberlik ve kulüp çalışmaları ile çok yönlü gelişim desteklenir.

ORTAOKUL
Çok Yönlü
ve Cesur
Ortaokul
01
Eğitim Felsefesi
Öğrencilerimiz fiziksel, entelektüel ve duygusal açıdan hızlı bir dönüşüm geçirdikleri ortaokul dönemi boyunca zorlu ama keyifli bir eğitim programı ile liseye hazırlanıyorlar. Bu süreç içinde sadece akademik değil sosyal ve duygusal açıdan da kendilerini geliştirmeleri ayrı bir önem taşıyor.

Ortaokulumuzda her bireyin farklı şekilde öğrendiğini esas alarak öğrencilerimizin güçlü yönlerini öne çıkarıyor, zayıf yönlerini geliştiriyor ve onlara kendini tanıma imkânı sunuyoruz. Bireysel olarak takip ettiğimiz ve değerlendirdiğimiz öğrencilerimiz yetkinliklerini ve en etkili şekilde nasıl öğrendiklerini keşfediyorlar. Başka bir deyişle, hayat boyu gereksinim duyacakları "öğrenme becerisi"ni ediniyorlar.

Disiplinlerarası projeler, aktiviteler, etkinlikler ve gezilerle sınıf dışına taşan eğitim programımız, öğrencilerimizi daha çok merak etmeye, araştırmaya, üretmeye ve paylaşmaya teşvik ediyor. Ortaokul öğrencilerimiz özgün ve çok yönlü düşünme, muhakeme etme, bireysel ve kolektif çalışma gibi temel becerilerini geliştirirken zorluklar karşısında direnç göstermeyi ve hata yapmaktan korkmamayı öğreniyorlar. Samimiyet ve güvene dayalı bir ortamda, her biri kendi yolunu çizmek üzere önemli adımlar atıyor.

KÖK BECERİLER

Zaman, mekân ve koşullardan bağımsız olarak her bireyin sahip olması gereken "kök beceriler", insan olmanın temelini oluşturuyor. Bu seviyede kök becerilerimiz ileri düşünme becerileri, ileri okuryazarlık becerileri, öz yönetim becerileri, etik ve ahlaki gelişim becerileri ile etkili iletişim becerilerinden oluşuyor.

GÖVDE BECERİLER

Bir insanı diğerlerinden ayıran, kendini gerçekleştirmesine alan açan, özgün kişiliğini ve yönelimini ortaya koyan "gövde beceriler", bireysel yetkinliklerden oluşuyor. Bu seviyede gövde becerilerimiz yaratıcılık ve yenilikçilik becerisi, uyum ve esneklik becerisi, kültürel ve küresel beceriler ile psikolojik dayanıklılık becerisinden oluşuyor.

KANAT BECERİLERİ

Bireyi çağın insanı yapan, zamana ve ihtiyaçlara göre değişebilen, bireyin yaşadığı dönemde etki yaratmasını sağlayacak "kanat beceriler", güncel ve çağdaş yetkinliklerden oluşuyor. Bu seviyede kanat becerilerimiz dijital vatandaşlık ve teknoloji becerilerinden oluşuyor.

02
Akademik Yaklaşım

Bireysel ve süreç odaklı eğitim felsefesi kapsamında ortaokul yol haritamızı oluştururken, akademik programlarımız ve araçlarımızla şunları hedefliyoruz:

  • Öğrencilerin kendi hikayelerini yaratmalarını sağlamak.
  • Sınıf içi eğitim kalitesini ve verimliliğini artıran bir öğrenme ortamı oluşturmak.
  • Deney, üretim ve saha çalışmaları yoluyla kalıcı öğrenme ile öğrencilerin öğrendiklerine yeni bir boyut katmak.
  • Atölye çalışmaları ve laboratuvar etkinlikleri aracılığıyla özel ilgi alanlarını belirlemek ve bireysel yetkinlikleri geliştirmek.
  • Akademik başarıları öğrencilerimizin günlük yaşamlarında sosyal farkındalık ve sosyal bilinç haline dönüştürmek.
  • Ulusal Sınav Sistemleri değişse bile öğrencilerin en yüksek bireysel potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olmak.
  • Ders dışı zamanlarda çeşitli öğrenme fırsatları aracılığıyla öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları desteklemek.
    • Okudukça dünyam büyüyor, yazdıkça kendimi daha iyi ifade ediyorum.

      Öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütüncül bir yaklaşımla geliştirmeyi amaçlar. Ders programı; öğrencilerin dili doğru, etkili ve bilinçli kullanmalarını sağlarken, eleştirel düşünme, anlamlandırma ve kendini ifade etme becerilerini güçlendirecek biçimde yapılandırılır. Farklı metin türleriyle yapılan çalışmalar aracılığıyla öğrenciler, metinlerin yapısını, amacını ve ilettiği mesajları sorgular; düşüncelerini planlı, tutarlı ve gerekçelendirilmiş biçimde ifade etmeyi öğrenir.

      Türkçe dersi, öğrenmeyi gerçek yaşamla ilişkilendiren deneyimler sunar. Disiplinlerarası çalışmalar, üretim odaklı etkinlikler ve güncel konularla zenginleştirilen derslerde öğrenciler, dili yalnızca akademik bir alan olarak değil; yaşamı anlamlandırma, kendini tanıma ve topluma bilinçli bir birey olarak katılma aracı olarak kullanırlar. Bu süreçte öğrenciler, kendi öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu alarak öğrenmeyi öğrenme becerilerini geliştirir ve liseye güçlü bir akademik ve düşünsel altyapıyla hazırlanırlar.

      Bu kapsamda derslerimizde kitap incelemeleri, yaratıcı yazarlık atölyeleri, yazar buluşmaları, münazaralar ve yarışmalar ile öğrencilerimiz, Türkçe çalışmalarını diğer disiplinlerle bütünleştirerek kendilerini çok yönlü olarak geliştirirler.

    • Analitik düşünceyi, deneyimleyerek öğreniyorum. 

      Öğrencilerimiz, matematiğin bir düşünme ve yaşam becerisi olduğunun bilinciyle öğrenme sürecine özgüvenle katılırlar. Zenginleştirilmiş, farklı modelleme ve materyallerle desteklenen öğrenme ortamlarında yorum yaparak, farklı bakış açıları geliştirerek ve yaratıcı çözümler üreterek matematiksel düşünme, muhakeme ve sorgulama becerilerini derinleştirirler. Günlük yaşamla ilişkilendirilmiş etkinlikler aracılığıyla edindikleri bilgileri sentezler, matematiği ezbere dayanmadan; anlayarak, keşfederek ve deneyimleyerek öğrenirler. Bu süreçte, Sezin’in hedeflediği gibi, bağımsız düşünebilen, üretken ve öğrenmeyi yaşamın doğal bir parçası hâline getiren bireyler olarak gelişirler.

      Geleneksel olarak düzenlenen Matematik Olimpiyatları, akıl oyunları, tahmin yarışmaları, oryantiring etkinlikleri ve Pi Günü kutlamaları, öğrencilerimizin matematiği yaşayarak, keşfederek ve keyifle öğrenmelerine katkı sağlar. Program kapsamında öğrencilerimiz, Gauss Contest gibi uluslararası yarışmaların yanı sıra Matbeg ve Türk Zekâ Vakfı tarafından düzenlenen çeşitli etkinliklere katılarak ulusal düzeyde bilgi ve becerilerini kullanma ve geliştirme fırsatı bulurlar. Bu doğrultuda analitik düşünebilen, problem çözmede yaratıcı ve öğrenmeye merakla yaklaşan bireyler olarak yetişirler.

    • Deneyler ve bilimsel gözlemlerle yaşamı keşfediyorum.

      Öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi; doğayı, çevreyi ve bilimsel süreçleri sorgulayarak anlamalarını amaçlar. Ders programı; gözlem yapma, hipotez kurma, deney tasarımı, veri toplama ve sonuç çıkarma gibi bilimsel süreç becerilerini merkeze alır. Öğrenciler, fen bilimleri kavramlarını yalnızca teorik bilgi olarak değil, neden–sonuç ilişkileri kurarak ve kanıta dayalı düşünerek öğrenir; edindikleri bilgileri farklı problem durumlarına transfer etmeyi deneyimler.

      Fen Bilimleri dersi, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) temelli çalışmalarla zenginleştirilir. Gerçek yaşam problemlerinden yola çıkan proje ve tasarım odaklı etkinliklerde öğrenciler, disiplinlerarası bakış açısı geliştirerek çözüm üretir, işbirliği içinde çalışır ve teknolojiyi bilinçli biçimde kullanır. Bu süreçte öğrenciler, bilimsel meraklarını canlı tutan, üretken, sorgulayan ve yaşadığı dünyaya karşı sorumluluk duyan bireyler olarak liseye ve hayata hazırlanırlar.

    • Projeler ve tartışmalarla toplumu, haklarımı ve sorumluluklarımı kavrıyorum.

      Öğrencilerin toplumsal olayları, tarihsel süreçleri ve vatandaşlık bilincini çok boyutlu bir bakış açısıyla kavramalarını amaçlar. Ders programı; geçmiş, bugün ve gelecek arasında bağ kurmayı, tarihsel olayları neden–sonuç ilişkileri içinde değerlendirmeyi ve farklı bakış açılarını analiz etmeyi merkeze alır. Öğrenciler, süreç boyunca bilgiye ulaşmayı ve onu doğru şekilde kullanmayı öğrenir; "Ne?", "Ne zaman?", "Nerede?", "Niçin?", "Nasıl?", "Kim?" sorularına yanıt arayarak tarihsel ve toplumsal olayları derinlemesine inceler.

      Gerçek yaşamla ilişkilendirilen örnekler, güncel olaylar ve disiplinlerarası çalışmalarla zenginleştirilir. Öğrenciler, Atatürk ilke ve inkılaplarını yalnızca tarihsel bir bilgi alanı olarak değil; çağdaş, demokratik ve sorumlu birey olmanın temelleri olarak ele alır. Tartışmalar, proje çalışmaları ve araştırma temelli etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, bilinçli yurttaşlık becerileri geliştirerek liseye ve hayata donanımlı bireyler olarak hazırlanırlar.

       
    • Kodlama ile fikirlerimi dijital çözümlere dönüştürüyorum

      Öğrencilerin dijital dünyayı bilinçli, güvenli ve üretken biçimde kullanmalarını amaçlar. Ders programı; temel bilgisayar okuryazarlığı, algoritmik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirirken öğrencilerin teknolojiyi bir tüketim aracı değil, öğrenme ve üretim aracı olarak kullanmalarını destekler. Öğrenciler, dijital araçları kullanarak bilgiye erişme, bilginin güvenirliğini kontrol etme, teyit edilmiş bilgiyi düzenleme ve anlamlandırma süreçlerinde aktif rol alır.

      Bilişim Teknolojileri dersi, dijital vatandaşlık bilincini merkeze alır. Öğrenciler; dijital ortamlarda etik davranış, çevrimiçi güvenlik, kişisel verilerin korunması, telif hakları ve saygılı iletişim konularında farkındalık geliştirir. Proje ve uygulama temelli çalışmalar aracılığıyla teknolojiyle sorumlu ilişki kurmayı öğrenen öğrenciler, dijital dünyada bilinçli, eleştirel ve topluma katkı sunan bireyler olarak liseye ve hayata hazırlanırlar.

    • İngilizce derslerinde yaşam iletişimi becerilerimi geliştiriyorum

      Ortaokulumuzda uyguladığımız İngilizce programı, evrensel değerleri, küresel vatandaşlığı ve gerçek yaşam Ortaokulumuzda uyguladığımız İngilizce programı, evrensel değerleri, küresel vatandaşlığı ve gerçek yaşam iletişim becerilerini merkeze alan bütüncül bir felsefeye dayanır. Bu felsefeyle, öğrencilerimize sadece İngilizceyi öğrenme fırsatı sunmakla kalmaz, aynı zamanda dili bir araç olarak kullanarak yaşam becerilerini de geliştirmelerini hedefleriz. Ortaokulumuzda İngilizce öğretimi, öğrencilerimizi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’ndaki İngilizce Bağımsız Kullanıcı (B1-B2) seviyesine ulaştırmayı amaçlar. Bu dönemde Cambridge Assessment İnternational Education tarafından düzenlenen sınavlara isteğe bağlı katılımları ile evrensel düzeyde İngilizce seviyelerini de ölçme fırsatı sunarız.

      Müfredatımız, temel bakış açımızı koruyarak yeniliklere ve evrensel değişimlere uyum sağlayacak şekilde sürekli olarak güncellenir. Hem Türk hem de yabancı öğretmenlerimizin katkılarıyla zenginleşen kültürel çeşitlilik, öğrencilerimize yaşlarına uygun otantik kitaplar ve öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan materyallerle okuma becerilerini, üst düzey düşünme yetilerini ve okuryazarlıklarını geliştirme fırsatları sunar. Disiplinler arası ve uluslararası projeler, öğrencilerimizin öğrenimlerini derinleştirebileceği önemli bir parça olarak müfredatımıza entegre edilir. Derslerin yanı sıra, öğrencilerimiz uluslararası projeler, yurt dışındaki okullarla işbirlikleri ve zenginleştirilmiş kulüp çalışmaları gibi çeşitli etkinliklerle dil becerilerini pekiştirirken, küresel bir perspektif kazanırlar.

       
    • Ortaokulumuzda yürütülen öğretim programı, öğrencilerimize seçtikleri Almanca, Fransızca veya İspanyolca dilinde dinleme, okuma, yazma ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerisini eşit düzeyde geliştirme şansı tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı dâhilinde Temel Kullanıcı (A1-A2) seviyesine ulaşması hedeflenen öğrencilerimiz, iletişimsel metoda ve sosyal becerilerin gelişimine uygun modellendirilen derslerimizde proje odaklı eğitimin parçası haline gelirler.

      Yürütülen uluslararası değişim programlarının yanı sıra öğrencilerimiz, temel dil becerilerini dönemsel projelerde oyun, drama, dans, müzik, resim gibi keyif aldıkları alan ve aktivitelerle birleştirerek ortaya koyma fırsatı bulurlar. Düzenlenen atölye çalışmaları ve yarışmalar sayesinde öğrendikleri dilin kültürünü yakından tanırlar.

    • Müzikle kendimi ifade ediyor; enstrümanımla derinleşiyorum.

      Ortaokulda Müzik dersinde bireysel enstrüman eğitimine ek olarak müzik teorisi çalışmaları yapılır. İlkokul 4. sınıfta başlayan ve 7. sınıfın sonuna kadar süren bireysel enstrüman eğitimi ile her öğrencimiz seçtiği enstrümanı (piyano, gitar, keman, koro, perküsyon veya yan flüt) rahatlıkla çalacak seviyeye ulaşabilir. Enstrüman çalışmalarına devam etmek isteyen 8. sınıf öğrencilerimiz müzik kulüplerine katılabilirler. 8. sınıfta ayrıca genel müzik kültürü üzerine bir program uygulanır. Bu seviyede öğrencilerimiz operadan halk müziğine, klasik müzikten caz müziğine, pek çok farklı türü görsel ve işitsel kaynaklardan yararlanarak daha yakından tanırlar.

      Çalışmalarını yıl boyu gerçekleştirilen resitaller, konserler, törenler ve gösterilerde solo veya grup olarak sahneleyen öğrencilerimiz, 5. sınıftan itibaren Sezin Filarmoni Orkestrası seçmelerine katılabilirler.

    • Sanat anlayışımı üreterek geliştiriyorum.

      örsel Sanatlar dersi, öğrencilerimizin farklı akademik disiplinler, sanat dalları, teknikler ve akımlar arasında bağ kurarak çok yönlü düşünmelerine ve üretmelerine olanak sağlar. Ortaokulda öğrencilerimiz; desen, leke, doku, kompozisyon ve yüzey tarama gibi temel çalışmaların yanı sıra alçı, ytong, seramik hamuru, tel, ahşap ve atık malzemelerle üç boyutlu üretimler gerçekleştirirler. Bu süreçte ayrıca dijital tasarım uygulamalarıyla teknolojiyi yaratıcı bir araç olarak kullanmayı öğrenerek hem geleneksel hem çağdaş sanat anlayışlarını bir arada deneyimlerler.

    • Düştüğümde kalkmayı, yeniden denemeyi bu derste öğreniyorum.

      Ortaokul düzeyinde Beden Eğitimi ve Spor dersindeki amaç, öğrencilerimizin ilkokulda edindikleri temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini geliştirerek sürdürmeleri, yüzme, basketbol, voleybol gibi klasik temel branşların yanında, kaykay, tırmanış, dans gibi modern olimpik branşlarla da tanışıp uygulamalarıdır. Bu uygulamalar ile öğrencilerimiz sadece dayanıklılık, çabukluk, esneklik, kuvvet, denge ve koordinasyon gibi motor becerilerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda güncel sporlar hakkında da bilgi ve beceri sahibi olur.

      Okulumuzda küçükler ve yıldızlar kategorilerinde; voleybol, masa tenisi, yüzme ve basketbol takımlarının yanı sıra, tırmanış gibi modern olimpik branşların da takım çalışmaları olur.

      Yaşam Beceri Atölyesi derslerimizde; öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanımalarını, güçlü yönlerini fark etmelerini ve sporu günlük hayatlarına sokmalarını amaçlayan çalışmalar yapılır. Bu derslerde öğrencilerimizin, problem çözme, iletişim kurma, takım çalışması yapma, karar verme, sağlıklı yaşamı planlama ve sorumluluk alma becerilerinin güçlendirilmesi amaçlanır.

       
    • Rehberlik desteğiyle kendimi tanıyor, duygularımı anlıyor ve yaşam becerilerimi geliştiriyorum.

      Okulumuzun Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi, öğrencilerin yalnızca akademik değil, aynı zamanda duygusal ve sosyal yönden de sağlıklı bir gelişim göstermeleri için kapsamlı çalışmalar yürütür. Yıl boyunca düzenlenen atölyeler, sınıf içi etkinlikler, seminerler, sunumlar ve bireysel görüşmeler aracılığıyla öğrencilerin ihtiyaçları titizlikle takip edilir. Farklı disiplinlerle kurulan iş birliği sayesinde her öğrencinin kendini tanıma süreci desteklenir; ilgi alanları ve güçlü yanları ön plana çıkarılırken gelişmesi gereken yönleri üzerinde güvenli bir şekilde çalışmaları sağlanır.

      Ortaokul döneminin kendine özgü dinamikleri göz önünde bulundurularak, rehberlik çalışmalarımızda ergenliğin getirdiği duygusal değişimler, sosyal medya kullanımının bilinçli yönetimi, akran ilişkilerinde karşılaşılan sorunlar, çatışma becerileri ve baş etme yöntemleri gibi temel konular ele alınır. Bu süreçte öğrenciler, karşılaştıkları problemlere daha yapıcı çözümler üretebilmeyi öğrenir; duygu yönetimi, iletişim becerileri ve sınav kaygısıyla başa çıkma stratejileri gibi yaşam boyu kullanabilecekleri önemli yetkinlikler kazanır.

      Rehberlik servisimiz, her öğrencinin kendi yolculuğunda güçlü bir rehber olmayı, onların güvenle, farkındalıkla ve sağlıklı ilişkiler kurarak büyümelerini desteklemeyi amaçlar.

..
03
Projeler
Sezinde ulusal ve uluslararası projeler bilginin ve zihinsel süreçlerin uygulamalarla hayata aktarıldığı, araştırmanın, sorgulamanın ve merakın teşvik edildiği, öğrenmenin öğrencilere heyecan verici bir deneyim olarak sunulduğu çok yönlü bir alandır. Projelerimiz öğrencilerimizin ders içeriklerini kavramalarında, öğrendiklerini deneyimleyerek kendilerini keşfetmelerinde temel rol oynar.
    •  Ortaokulumuzdaki ulusal projeler ile öğrencilerimizin;
      1. Özgün düşünme yetkinliği kazanmaları,
      2. Merak duyarken sorgulama becerilerini geliştirmeleri,
      3. Problemleri tespit ederek esnek ve dinamik çözümler üretmeleri,
      4. Araştırma becerisi ve malzeme bilgisine sahip olmaları,
      5. Farklı alan ve disiplinleri bir araya getirebilmeleri,
      6. Bireysel becerileriyle takım çalışmalarına uyum gösterebilmeleri,
      7. Üretim kültürünü benimseyerek çalışmalarını farklı niteliklerde prototiplemeleri,
      8. Çalışmalarını arşivleyerek sürdürülebilir bir öğrenme sürecine dönüştürmeleri amaçlanır.

      Bu seviyede güncel ihtiyaçlara göre şekillenen başlıca projelerimiz şunlardır:

      Bilim, Sanat, Kültür Durağı: Efes

      5. sınıf öğrencilerimiz “Bilim, Sanat, Kültür Durağı: Efes” projesi kapsamında birinci dönem boyunca akademik, sanatsal ve kültürel açıdan zengin üretimler gerçekleştirir.

      Proje, öğrencilerin Antik Çağ’a ait masal ve efsaneleri incelemesiyle başlar; bu süreçte şiirler ve efsaneler yazar, gezi günlükleri oluşturur, hayal güçleriyle kendi mitolojik dünyalarını ve gazetelerini tasarlarlar.

      “Çocuğun Katılım Hakkı” yaklaşımının benimsendiği projede öğrenciler, ilgi alanlarına göre araştırmalar yapar, merak ettikleri konuları derinlemesine inceler ve grup çalışmalarıyla iş birliği içinde özgün ürünler üretirler.

      Ekim ayında yapılan Efes, Priene ve Sardes antik kent gezileri, öğrencilerin geçmişi yerinde gözlemleyerek öğrenmelerini destekler ve kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını artırır.

      Proje, şubat sonunda düzenlenen sunumla tamamlanır; öğrenciler hem süreçte kazandıklarını paylaşır hem de ürettikleri çalışmaları sergiler. Böylece proje, tarihsel bilinç, yaratıcılık ve araştırma becerilerini buluşturan özgün bir öğrenme deneyimine dönüşür.

      6.sınıf öğrencilerimiz, “İpek Yolu Kültür Yolu Projesi” kapsamında Konya–Aksaray hattında yer alan kervansaray güzergâhında saha çalışması gerçekleştirir. Bu saha çalışmasında öğrenciler, Orta Çağ’da İpek Yolu üzerindeki devletler arası ekonomik ilişkilerin seyrini; Mevlânâ’nın Türk düşüncesindeki yerini ve Türkiye Selçuklu Dönemi’ni merkeze alarak siyasi ve kültürel yapıyı inceler.
       
      Öğrencilerimiz aynı zamanda Çatalhöyük’ü ziyaret ederek, yerleşik hayata geçişten itibaren üretim, ticaret ve toplumsal yaşamın tarihsel sürekliliğini yerinde gözlemler.
       
      Saha çalışmasından elde ettikleri bilgileri akademik araştırmalarla destekleyen öğrencilerimiz, çalışmalarını bir sunuma dönüştürerek tarihsel süreci özgün bir bakış açısıyla yorumlar. Projenin sanat boyutunda ise Selçuklu sanatı merkeze alınır. Sunum günü öğrencilerimiz, velileriyle birlikte gerçekleştirilen Selçuklu Hayat Ağacı Atölyesi’ne katılarak kendi hayat ağaçlarını tasarlar; böylece tarih, sanat ve kültürel miras, kuşaklar arası etkileşimle anlamlı bir öğrenme deneyimine dönüşür. 

      7.sınıf öğrencilerimiz, Sözlü Tarih Projesi kapsamında yakın çevrelerinin belleğini, geçmişin kültürel yapısını ve gündelik yaşam pratiklerini kayıt altına alır. Bu süreçte öğrenciler; aile büyükleri, mahalle sakinleri ve farklı kuşaklardan bireylerle gerçekleştirdikleri görüşmeler aracılığıyla tarihî olayları, toplumsal değişimleri ve günlük hayatın dönüşümünü birinci elden kaynaklardan öğrenir.

      Yetişkin kuşaklar ile genç kuşaklar arasında etkileşim kurulmasını amaçlayan bu çalışma, karşılıklı deneyim aktarımı yoluyla ortak bir anlayış zemini oluşturur. Öğrenciler, geçmişin sesini bugünün yaşam biçimleriyle karşılaştırarak değerlerin, alışkanlıkların ve toplumsal ilişkilerin kuşaklararası aktarımına katkı sağlar.
      Sözlü tarih çalışmaları sürecinde elde edilen veriler; planlama, kurgu ve değerlendirme aşamalarından geçirilerek podcast yayınlarına dönüştürülür. Böylece öğrencilerimiz hem tarihsel farkındalık kazanır hem de dijital medya okuryazarlığı, iletişim ve anlatım becerilerini geliştirir. 

      Her öğrenim düzeyine yayılan pek çok ileri dönüşüm, tasarım ve STEM çalışmalarıyla öğrencilerimiz algoritmik düşünme becerilerini geliştirir.

      Bilimi ihtiyaçlara yönelik bir çözüm kaynağı olarak benimseyerek, bunu bir yaşam felsefesine dönüştürürler.


6. Sınıflar İpek Yolu Kültür Yolu Akademik Projesi
5. Sınıflar Bilim, Kültür ve Sanat Durağı: Efes Akademik Projesi
Lezzetli Hücreler
Küçük Bilim İnsanları
Türkçesi Varken
Sezinde Bilim Günleri
    • Sezin Okulu’nda ulusal ölçekte benimsediğimiz öğrenme yaklaşımı, Yaşam Okulu felsefesinin doğal bir uzantısı olarak uluslararası proje çalışmalarımızda da aynı kararlılıkla sürdürülür. Bu projeler, öğrencilerimizin dünyayı anlamlandırmalarını, farklı kültürlerle etkileşim kurmalarını ve kendilerini küresel ölçekte sorumluluk sahibi bireyler olarak konumlandırmalarını destekleyen güçlü öğrenme deneyimleri sunar.

      Uluslararası çalışmalarımız aracılığıyla öğrencilerimiz:

      • Küresel ölçekte düşünebilen, sorgulayan ve uluslararası entelektüel bir bilince sahip bireyler hâline gelirler.
      • Dünya sorunlarını çok yönlü bir bakış açısıyla tartışır; çözüm üretme süreçlerine aktif biçimde katılırlar.
      • Farklı kültür, inanç ve görüşlere sahip bireylerle empati ve anlayış temelinde iletişim kurma becerisi geliştirirler.
      • Uluslararası geçerliliği olan akredite programlara uyum sağlayarak farklı öğrenme standartlarını deneyimlerler.
      • Öğrendikleri yabancı dilleri gerçek yaşam bağlamlarında etkin biçimde kullanma fırsatı bulurlar.
      • Yaşam Okulu’nun küresel vatandaşlık vizyonuyla uyumlu olarak, çok yönlü ve etkili dünya vatandaşları olma yolunda güçlü adımlar atarlar.

      Bu kapsamda öğrencilerimiz geçmiş yıllarda;

      • Institut Jaume Vicens Vives Okul Ortaklığı Projesi ile Girona ve Barselona saha çalışmalarına,
      • Hollanda, Norveç ve İtalya’da yürütülen Avrupa Birliği hibeli proje çalışmalarına,
      • Almanya’nın Stuttgart ve Hannover kentlerindeki okul ortaklığı projelerine,
      • Japonya Okul Ortaklığı Projesi’ne ve Model Birleşmiş Milletler konferanslarına,
      • Huawei iş birliği ile gerçekleşen “İnovasyon ve Tasarım Projesi” kapsamında Hong Kong ve Çin saha çalışmalarına,
      • Atlanta Destination Imagination Uluslararası Çoklu Tasarım Projeleri’ne,
      • Fransa’daki Model Birleşmiş Milletler Konferansları’na,
      • The School at Columbia University ile yürütülen okul ortaklığı ve inovasyon projelerine katılarak ilham verici ve dönüştürücü uluslararası deneyimler yaşama fırsatı bulmuşlardır.

      Öğrencilerimiz hâlen aynı anlayış doğrultusunda;

      Farklı ülkelerde düzenlenen Junior Model United Nations (JMUN) konferanslarına, Almanya, İspanya, Fransa ve Polonya’daki ortak okullarla yürütülen eTwinning projelerine, Almanya Bilim ve Teknoloji saha çalışmasına, İngiltere Tarih ve Edebiyat saha çalışmasına aktif olarak katılmaktadır.

      Bu çalışmalar, Sezin Okulu’nun Yaşam Okulu felsefesiyle uyumlu biçimde, öğrencilerimizin hem akademik hem de kişisel gelişim yolculuklarını küresel ölçekte zenginleştirmeye devam etmektedir.


FAMUN in Amsterdam
Almanya Saha Çalışması
Fransa - İspanya Saha Çalışması
Stuttgart Saha Çalışması
Barselona ve Girona Saha Çalışması
 
04
Ders Dışı Öğrenmeler




Ortaokulda gerçekleştirdiğimiz YBA (Yaşam Becerileri Atölyeleri) çalışmaları, Sezin Okulu’nun Yaşam Okulu felsefesinin doğal bir uzantısı olarak öğrencilerimizin bütüncül gelişimini destekler. Bu yaklaşım doğrultusunda öğrencilerimiz, yaşamın her alanında kullanabilecekleri becerileri derinleştirirken hem kendilerini hem de çevrelerini anlamaya yönelik güçlü bir farkındalık kazanırlar.
 
Öğrencilerimiz bu atölye, kulüp ve takımlarda:
  • Her dönem farklı ilgi ve beceri alanlarını deneyimleyerek kendi öğrenme yolculuklarını keşfederler.
  • Yetkinliklerini, değişen dünya koşullarına ve bireysel ihtiyaçlarına göre esnek biçimde zenginleştirirler.
  • Yenilikçi, disiplinler ötesi ve öğrencinin merakını merkeze alan bir öğrenme kültürüyle kendileriniözgürce ifade ederler.
  • Organizasyon, iş birliği ve stratejik iletişim becerilerini gerçek yaşam senaryolarında uygulama fırsatı bulurlar.
  • Evrensel sorunları çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirir, uluslararası platformlarda tartışma deneyimi kazanırlar.
  • Sosyal sorumluluğu bir proje değil, Yaşam Okulu’nun temel değerleriyle uyumlu bir yaşam biçimi olarak benimserler.
  • Sanattan, kültürden ve bireysel farklılıklardan beslenerek yaşamlarını zenginleştirirken, toplumsal gelişime duyarlı bireyler olarak sorumluluk üstlenirler. 

Bu seviyede YBA çalışmaları, Yaşam Okulu felsefesinin temelini oluşturan aşağıdaki beş ana öğrenme alanında 30’dan fazla atölye altında yapılandırılır.

  • Bilim ve İnovasyon
  • Toplumsal Duyarlılık ve Sosyal Değişim
  • Kültür ve Sanat
  • Spor ve Sağlıklı Yaşam
  • Özel İlgi Alanları

Bilim ve İnovasyon: Yaşam Beceri Atölyeleri
Convince Me If You Can
Kültür ve Sanat: Yaşam Becerileri Atölyeleri
VEX IQ Robotic Competition
Ortaokul Basketbol Şenliği
Yaşam Becerileri Atölyeleri
Unusual Sports and Games Club
JMUN Kulübü - Japonya Konferans Katılımı
Sezin Korosu
05
Sosyal Sorumluluk


"Geleceğe nasıl katkıda bulunabilirim?" sorusu üzerine sıklıkla kafa yoran Sezin öğrencileri, okulumuzda bu soruya çeşitli cevaplar bulmak ve başkalarının hayatına dokunmak için pek çok fırsat yakalarlar.

Sosyal sorumluluğun maddi bağıştan öte olduğunu bilen öğrencilerimiz, yerel ve küresel sorunların çözümlerine kendi tasarladıkları yöntemlerle katkı sağlarlar. Ürettikleri projeler ile pek çok konuda farkındalık yaratırken ve kazanırken bakış açılarını dönüştüren deneyimler yaşarlar.

Hayata geçirdikleri sosyal sorumluluk projeleri öğrencilerimizin;

  1. Kendi toplumuyla iç içe yaşayan, toplumsal sorunların ve değişimlerin bilincinde olan,
  2. İhtiyaç sahiplerine bağış yapmanın ötesinde ürettikleriyle destekte bulunan,
  3. Ötekileştirmek yerine etkileşime giren, farklılıklardan korkmayan,
  4. Başkalarına destek verirken kendi fırsatlarının ve eksikliklerinin farkına varan,
  5. Organizasyon ve liderlik becerilerine sahip bireyler olmalarında önemli rol oynar.

Ortaokul öğrencilerimiz beş temel alanda sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirirler:

    • Öğrencilerimiz hem kendi bölgelerindeki hem de Edirne, Kars, Balıkesir ve Kütahya illerindeki kardeş okullarımızda toplumsal hizmet çalışmaları yürütürler. Bu çalışmalarda:

      1. İhtiyaç ve problem tespiti yaparak destek grupları organize ederler.
      2. Köy-kent yaşamındaki farklılıkları deneyimleyerek toplumsal bilinç geliştirir ve kültürel açıdan zenginleşirler.
      3. Eğitim ve öğretim koşullarının gelişimine bizzat yerinde destek verirler.
    • Öğrencilerimiz ulusal ve uluslararası 8 farklı sivil toplum kuruluşuyla ortak organizasyonlar ve iş birlikleri gerçekleştirirler. Bu çalışmalarda:

      1. Sivil toplum kuruluşlarının önemi ile ilgili bilinç oluşturmak amacıyla ortak eğitim ve sunumlar düzenlerler.
      2. Sivil toplum kuruluşlarının organizasyonlarında bizzat rol alır veya etkinliklerine katılım gösterirler.
      3. Farklı kurum içi organizasyonlarla sivil toplum kuruluşlarına destek olurlar.
      4. İhtiyaç gruplarına destek amaçlı ürünler hazırlar, tiyatro gösterileri vb. etkinlikler organize ederler.
    • Öğrencilerimiz engelliler ve yaşlılar başta olmak üzere dezavantajlı gruplarla ilgili kalıplaşmış duygu ve yargıların kırılması, kapsayıcı bir bakış açısının inşası ve yayılması amacıyla etkili çalışmalar yürütürler. Bu çalışmalarda:

      1. Farklı engelli gruplarıyla atölyeler, sanat ve spor etkinlikleri gerçekleştirirler.  
      2. Düzenli olarak yaptıkları huzurevi ziyaretlerinde yaşlılar için etkinlikler düzenlerler.
      3. Uluslararası ölçekte sosyo-ekonomik sorunlar için kampanyalar organize ederler.
    • Öğrencilerimiz toplumsal eşitlik ve cinsiyet ayrımcılığı konusunda bilinç oluşturmak amacıyla okul içinde ve dışında uluslararası kriterlere uygun sunumlar ve faaliyetler gerçekleştirirler. Her yıl seçtikleri kulüpler ile katıldıkları ulusal ve uluslararası konferanslarda toplumsal eşitliğe dair sorunları tartışma fırsatı bulurlar.
    • Öğrencilerimiz için çevre bilincine sahip olmak, tüm canlıların yaşamlarına değer vermek ve geleceklerine bu bağlamda sahip çıkmak önemli bir yaşam felsefesidir. Bu alanda öğrencilerimiz:

      1. 5 ulusal ve 2 uluslararası sivil toplum kuruluşuyla ortak çalışmalar yürütürler.
      2. Geri ve ileri dönüşüm projeleriyle üretim kültürünün gelişimine katkıda bulunurlar.
      3. Hayvanların yiyecek ve barınma ihtiyaçlarını karşılamak üzere kampanyalar ve organizasyonlar düzenlerler. 
      4. Her dönem nesli tükenen canlılar konusunda farkındalık yaratmak amacıyla sunumlar ve paneller gerçekleştirirler.

UN Sustainablity Development Goals
Van Kardeş Okul Kampanyası Paket Gönderimi
İnsan ve Çocuk Hakları
Sessizlikte Diyalog
Sihirli Eller İş Başında
Görme Engelli Öğrencilerle Resim Çalışması
"Atma Kullan" İleri Dönüşüm Projesi
06
Yönetim Kadrosu
Bahadır Özkan
Okul Müdürü
Pınar Turan
Akademik Müdür Yardımcısı
Hakan Kökçü
İdari Müdür Yardımcısı
Ferhat Turan
İdari Müdür Yardımcısı
Hüseyin Kaya
Akademik Müdür Yardımcısı

İdari Destek Birimleri

Hilal Bilgi
Veli İletişim Yöneticisi
hilalbilgi@sezin.k12.tr
Dahili No: 213
Aydan Emanet Serttaş
7-8. Sınıf Öğrenci İşleri - Veli İletişim Sorumlusu
aydanserttas@sezin.k12.tr
Dahili No: 278


Burcu Ellidokuzoğlu
5-6. Sınıf Öğrenci İşleri - Veli İletişim Sorumlusu
burcuellidokuzoglu@sezin.k12.tr
Dahili No: 198

07
Sezin Ortaokul Öğrencisi
  1. Öğrenmenin yalnızca öğretmenden değil; akranlarından, yaşantılarından ve deneyimlerinden de gerçekleştiğinin bilincindedir ve bu öğrenme süreçlerine aktif katılım gösterir.

  2. Akademik süreçlerde tek doğruya odaklanmak yerine, farklı düşünme yollarını dener; yaratıcılığını kullanarak alternatif çözüm ve fikirler üretir.

  3. Seçenekler arasına sıkışmaz, denenmemiş yolun varlığının farkındadır.

  4. Değerlendirme ve sınav süreçlerinde yaşanan kaygının öğrenmenin doğal bir parçası olduğunu bilir; bu duyguyu yöneterek performansını sürdürebilir.

  5. Dijital araçları bilinçli, güvenli ve etik biçimde kullanır; dijital okuryazarlık ve dijital vatandaşlık sorumluluğu geliştirir.

  6. Etkili iletişimin temelinde dinlemenin yer aldığının farkındadır; liderlik rollerinde sorumluluk alırken iş birliğine ve karşılıklı anlayışa önem verir.

  7. Olaylara ve durumlara farklı bakış açılarından yaklaşabilir; empati kurarak adil ve yapıcı tutum sergiler.

  8. Toplumsal sorunlara duyarlıdır; çevresine ve topluma katkı sağlayacak özgün sosyal sorumluluk projeleri geliştirir ve bu projelerde aktif rol alır.

  9. Farklı kültürlere, yaşam biçimlerine ve düşünce sistemlerine merakla yaklaşır; kültürel çeşitliliği bir zenginlik olarak görür.

08
Liseye Hazırlık
Liseye hazırlık süreci, öğrencilerimizin akademik becerilerinin tüm ortaokul dönemi boyunca sistematik olarak geliştirilmesine dayanır. Okuduğunu anlama, çıkarımda bulunma, analitik düşünme gibi temel becerileri edinen ve kendi öğrenme stilini keşfeden öğrencilerimiz, sınav sistemi değişse bile bu süreci başarılı bir şekilde yönetebilirler.

6. sınıftan itibaren haftalık ölçme-değerlendirme çalışmaları ile her öğrencinin kazanımlarını ve eksikleri analiz edilir, geliştirilmesi gereken yönleri üzerinde birebir çalışılır. Böylece kendini tanıyan, güçlü ve zayıf yönlerini bilen öğrenci, gerçekçi hedefler koyabilir ve sınav kaygısı ile başa çıkabilir.

8. sınıfta düzenlediğimiz etüt çalışmaları ile öğrencilerimiz dışarıdan desteğe ihtiyaç duymadan liseye hazırlanabilirler.

Öğrencilerimizin bu süreç boyunca duygusal olarak yıpranmamaları ve sosyal aktivitelere katılımının devamı açısından, yıl boyunca rehberlik ve kulüp çalışmaları ile çok yönlü gelişim desteklenir.

Top