x
TR | EN

Ana Sınıfı
Meraklı
ve Yaratıcı

Sezin Ana Sınıfında her çocuğun potansiyelini sevgiyle açığa çıkarması için güvenli, neşeli ve zengin bir öğrenme ortamı sunuyoruz. Her çocuğun doğuştan getirdiği merakı, yeteneği ve yaratıcılığı sevgiyle büyütüyoruz.

Ana sınıfında araştırmaya, keşfetmeye ve deneyimlemeye dayalı, özgün ve yaşamla ilişkili eğitim-öğretim programları hazırlıyoruz. Bunu yaparken öğrencilerimizin yaş gelişim özelliklerine ek olarak sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel becerilerini de göz önünde bulunduruyoruz.

Ana sınıfı öğrencilerimiz, oyun ve proje tabanlı öğrenmeye önemli bir yer ayıran programımız ile yeni şeyler öğrenmenin keyfini yaşarken ilgi alanlarını ve yeteneklerini keşfediyorlar. Kendilerini güvende hissettikleri bir ortamda; çocuklar yaşam becerilerini geliştirerek kendilerini tanıyor, sağlıklı ilişkiler kurmayı öğreniyor, ve ilerleyen yaşamlarında bağımsız bireyler olmalarına yönelik temel yetkinlikler ediniyor.

Ana sınıfı öğrencilerimizin kendi işlerini yapabilen, kendine güvenen, hedefler koyup bu hedeflere adım adım ulaşabilen bireyler olmalarını amaçlıyoruz. Onlara, yaşamları boyunca ihtiyaç duyacakları öz bakım, karar verebilme, problem çözme ve kendi duygularını tanıma becerilerini kazandıracak ortamlar sunuyoruz. Bu yaklaşım sayesinde çocukların, başkalarına bağımlı olmadan, kendi potansiyellerine güvenerek ve sorumluluk alarak hayatta ilerleyebilen güçlü bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz. Proje tabanlı öğrenme yapımız ve zengin deneyim fırsatlarımız, onların vicdanlı, üretken, kendine yeten ve yaşamla bağ kurabilen bireyler olmalarını destekliyor.

KÖK BECERİLER

Zaman, mekân ve koşullardan bağımsız olarak her bireyin sahip olması gereken "kök beceriler", insan olmanın temelini oluşturuyor.

GÖVDE BECERİLER

Bir insanı diğerlerinden ayıran, kendini gerçekleştirmesine alan açan, özgün kişiliğini ve yönelimini ortaya koyan "gövde beceriler", bireysel yetkinliklerden oluşuyor.

KANAT BECERİLERİ

Bireyi çağın insanı yapan, zamana ve ihtiyaçlara göre değişebilen, bireyin yaşadığı dönemde etki yaratmasını sağlayacak "kanat beceriler", güncel ve çağdaş yetkinliklerden oluşuyor.

Sezin ana sınıfı, her çocuğun gelişim ritmine saygı duyan ve öğrenme sürecini merkeze alan bir eğitim yaklaşımını benimser.  Oyun, keşif ve deneyimle zenginleşen bu ortamda; öğrencilerimizin merak duygularını destekliyor, öğrenme becerilerini doğal akış içinde güçlendirmelerine olanak tanır. Kendilerini güvende hissederek ifade edebildikleri bu bütüncül yapı, onların bireysel potansiyellerini özgürce ortaya koymalarını mümkün kılar.

Ana sınıfımızda yol haritamızı oluştururken;

  1. Öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını, gelişim özelliklerini ve yaratıcılıklarını destekleyen faaliyetler içeren,
  2. Kendilerini değerli ve yeterli hissettikleri bir ortamda öğrenmeyi sevdiren ve öğrenmeye karşı merak uyandıran,
  3. Öğrenme sürecinde aktif rol almalarına fırsat veren,
  4. Yeniliklere karşı esneklik ve cesaret göstermelerini destekleyen,
  5. Öğrendiklerini yaşamla ilişkilendirmelerine yardımcı olan,
  6. Oyun yoluyla etkili iletişim kurma, kendini ifade etme ve temel yaşam becerilerini edinmelerini sağlayan bir okul yaşantısı yaratmayı hedefliyoruz.
 
    • Ana sınıfı seviyesinde çocuğun çevreye uyum sağlamasını kolaylaştıran, çeşitli becerileri ve rolleri denemesine olanak veren, hayatın en önemli kazanımlarını edindiği oyun süreci en etkili öğrenme yöntemidir. Bu nedenle Sezin ana sınıfında oyun birinci sıradadır. Öğrencilerimiz zaman zaman günlük yaşantı içinde yaratıcılıklarını kullanarak oyun oynayarak, zaman zaman da kuralları belirlenmiş grup oyunlarıyla tüm alanlarda gelişim gösterirler.
    • Ana sınıfında "Dinliyorum-İzliyorum-Anlatıyorum" dersleri, değişen tema ve ünite konuları kapsamında her pazartesi "Haftanın Sorusu" etkinliği ile başlar. Derste öğrencilerimiz, konu ile temas etmelerini sağlayan ve merak duygusunu harekete geçiren çalışmalarla öğrendiklerini sentezleyerek bilgiyi transfer etme olanağı bulurlar.
    • Ayın teması etrafında şekillenen sanat etkinliklerimiz, merak duygusunu tetikleyerek öğrencilerimizin yaratıcı, görsel ve mekânsal düşünme becerilerinin güçlenmesine katkıda bulunur. Bu süreçte öğrencilerimiz ayrıca problem çözme, kendini ifade etme, yeni şeyler deneme, karar verme ve farklı fikirlere saygı duyma konularında gelişim gösterirler. 
    • Öğrencilerimizin kalem tutma ve el-göz koordinasyon becerilerini geliştiren okuma yazmaya hazırlık çalışmaları; dinleme, algılama, dikkat toplama, kelime dağarcığını geliştirme, ilişki kurma, sıralama, tamamlama, karşılaştırma yapma gibi zihinsel işlevleri güçlendiren etkinlikleri kapsar.
    • Sesleri Fark Ediyorum etkinliği ile öğrencilerimizin okuma yazmaya karşı olumlu bir tutum geliştirmeleri ve bu konuda farkındalık kazanmaları hedeflenir. Öğrencilerimiz her hafta yeni bir ses tanıyarak, videolar izleyerek, tanıdıkları sesle ilgili nesneleri bulma, eşleştirme, gruplama oyunları oynayarak ve çalışma sayfaları tamamlayarak okuma yazma yolculuğuna keyifli bir adım atarlar.
    • Öğrencilerimiz bilim ve araştırma dünyasını eğlenerek keşfettikleri bu derste, merak ettiklerini ilgi çekici deneylerle öğrenme fırsatı bulurlar. Her hafta yaptığımız bir deney ile gözlem, analiz ve neden-sonuç ilişkisi kurma becerilerini geliştirir, duyuları konusunda farkındalık kazanırlar.
    • “Merhaba Matematik” Sezin ana sınıfında matematik, yaşamın her alanında karşımıza çıkan doğal bir dildir. Doğada yer alan örüntülerden, günlük hayatta yaptığımız ölçme ve karşılaştırmalara kadar pek çok deneyim matematiğin içindedir. Sezin ana sınıfında çocukların, bu matematiksel düşünceyi keşfetmeleri, oyunlarına katmaları ve eğlenerek içselleştirmeleri desteklenir. Programımız, ilkokulda karşılaşacakları matematik öğrenme süreci için sağlam bir altyapı oluşturmayı hedefler.
    • Ana sınıfında uygulanan İkinci Adım Programı sistematik, yapılandırılmış ve temeli Sosyal Duygusal Öğrenme teorisine dayanan bir programdır. Bu program, çocukların okulla tanıştığı ilk andan itibaren empati kurma, dürtü kontrolü, problem çözme ve öfke yönetimi becerilerinin gelişmesine yardımcı olarak çocukları eğitim hayatına sosyal ve duygusal açıdan hazırlar. Ana sınıfında her hafta yeni ders kartları, kuklalar ve şarkılar eşliğinde ikinci adım derslerimiz düzenli olarak yürütülür.
    • Yaşam becerileri programı kapsamında, öğrencilerimizin kendi işlerini bağımsızca yapabilmeleri ve günlük yaşamda özgürce hareket edebilmeleri desteklenir. Çocuklar ihtiyaçlarını fark etmeyi, bu ihtiyaçlara yönelik uygun adımlar atmayı ve sağlıklı seçimler yapmayı öğrenirler. Düzenli olma, sorumluluk alma ve organize davranma gibi beceriler, oyunlar ve günlük rutinler içinde doğal şekilde pekiştirilir. Böylece hayata güvenle hazırlanmaları sağlanır.
    • Ana sınıfında İngilizce programımız; öğrencilerimizin yabancı dil farkındalığı kazanmalarını, dili doğal bir akış içinde deneyimleyerek temel iletişim becerilerini geliştirmelerini hedefler. Bu yaş grubunun öğrenme biçimi, bilişsel ve duygusal özellikleri dikksaate alınarak program; oyun, hareket, görsel destek ve doğal edinimi teşvik eden etkinliklerle yapılandırılır.

      Önceliğimiz, öğrencilerimizin İngilizce dinleme, anlama ve konuşma becerilerini gerçek yaşamla ilişkili, bağlamsal ve etkileşim temelli etkinliklerle geliştirmektir. Bunun yanında, İngiliz Dili Ses Eğitimi Programı doğrultusunda okuma–yazmaya hazırlık çalışmaları uygulanır; böylece çocuklar sesleri tanıma, ayırt etme ve ritim-farkındalık gibi erken okuryazarlık becerilerini destekleyen bir süreç yaşarlar.

      Program; Türk ve uluslararası öğretmenler tarafından ortaklaşa yürütülür ve çocukların ilgi alanlarına, gelişim özelliklerine ve sınıf içi sosyal etkileşimlerine göre şekillenir. Hikâyeler, tekerlemeler, şarkılar, el işi çalışmaları ve küçük projeler öğrencilerin dili doğal bağlamlarda deneyimlemelerini sağlar.

      Dil öğreniminin sosyal bir süreç olduğu anlayışıyla, çocukların akranlarıyla etkileşim kurabilecekleri iş birliğine dayalı öğrenme ortamları oluşturulur. Sözcük dağarcığı ve temel cümle kalıpları; görseller, hareket, tekrar, bağlam ve oyun yoluyla pekiştirilir. Farklı öğrenme stillerine uygun olarak yapılandırılan etkinliklerle öğrencilerin özgün bir şekilde kendilerini ifade etmeleri teşvik edilir.

    • Ana sınıfında Müzik dersi, çocuğun müziği doğal yollarla keşfetmesine imkân tanıyan Orff yaklaşımı ile işlenir. Öğrencilerimizin alışık oldukları materyalleri kullanarak müzik, dil ve hareket birlikteliği sağlamaları amaçlanır. Orff yaklaşımı öğrencilerimizin kendini ifade etme, dikkat ve iş birliği becerilerinin gelişimine de katkıda bulunur.
       
      Öğrencilerimiz bu seviyede ayrıca "Seslere Yön Verenler Projesi" ile ünlü bestecileri tanımaya başlar, her ay gerçekleşen "Çalgılar Dünyasına Yolculuk" etkinliği ile de farklı enstrümanları keşfederler.
    • Dans dersinde beden farkındalığı ve kontrolü, çeşitli kasları çalıştırma, dans figürleri ve ritim üzerine oyun temelli egzersizler yapılır. Hem bedensel hem de sanatsal gelişime katkıda bulunan derslerde, öğrencilerimiz özgürce hareket ederken aynı zamanda bu hareketleri belli bir uyum ve teknik çerçevesinde yapma becerisi edinirler.
    • Yaratıcı Drama dersinde ısınma, doğaçlama ve rol oynama teknikleriyle öğrencilerimizin dışa vurmakta zorlandıkları duygu, düşünce ve hayallerini ifade etmeleri sağlanır. Yaratıcılığı ve hayal gücünü destekleyen bu çalışmalar ile öğrencilerimiz duygularını keşfeder ve kontrol etmeyi öğrenirler. Beden dili ve sözlü iletişim becerilerini güçlendirirken kendilerine olan güvenlerini artırırlar.
    • Görsel Sanatlar dersinde öğrencilerimiz doğa-insan-sanat arasındaki ilişkiyi ve görsel sanatların hayatımızdaki önemini kavramaya başlar. Öğrencilerimizin çalışmalarında çeşitli malzemeler (pastel, akrilik ve sulu boya, yoğurma maddeler, atık materyaller...) ve teknikler (resim, baskı, kolaj, üç boyutlu çalışmalar...) kullanarak renkleri, biçimleri ve dokuları tanımaları, el-göz-beyin koordinasyonlarını geliştirmeleri, çok yönlü bir şekilde düşünmeleri ve üretmeleri amaçlanır.

      Öğrencilerimiz ayrıca "Renklere Yön Verenler Projesi" ile modern ve çağdaş sanatın Türk ve yabancı ustalarıyla tanışırlar. Müzelerde yaptığımız derslerde müze bilinci edinir ve kültürel farkındalıklarını artırırlar.

    • Ana sınıfında öğrencilerimiz her gün “Sabah Sporu” adını verdiğimiz temel hareket eğitimiyle güne enerjik bir başlangıç yapar. Bu etkinlik, öğrencilerimizin temel motor becerilerini geliştirirken aynı zamanda bilişsel, sosyal ve duyusal gelişimlerine de katkı sağlar. Denge, koordinasyon, esneklik ve nesne kontrolü gibi becerilerin desteklendiği bu süreçte çocuklar, eğlenceli oyunlar ve ritmik hareketler aracılığıyla hem bedensel farkındalık kazanır hem de güne motive bir şekilde başlarlar. Sabah sporu; küçük yaşta spor alışkanlığı kazandırmanın yanı sıra, çocukların öz güvenini, dikkatini ve grup içinde uyum becerilerini de güçlendirmektedir.
    • Masallarla Yoga dersimizin amacı, öğrencilerimizin hayal gücünü hareketle buluşturmak; beden farkındalığı, nefes kontrolü ve duygusal dengeyi eğlenceli bir şekilde geliştirmektir. Her derste bir masalın büyülü dünyasına yolculuk ederken, öğrenciler hem bedensel esnekliklerini hem de içsel sakinliklerini keşfederler. Oyun, hikâye ve hareketin bir araya geldiği bu derste; öğrencilerimiz hem eğlenir hem de farkındalık temellerini erken yaşta kazanmaya başlar.
    • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi, bireysel ve çözüm odaklı bir yaklaşımla ana sınıfı öğrencilerimizin duygusal, sosyal ve bilişsel açıdan var olan hazırbulunuşluklarını değerlendirir ve ilkokula hazır olmalarına yardımcı olur. Rehberlik servisinde öğrencilerimizin okula başlangıcında oryantasyonları ile başlayan tanıma süreçleri, sınıf içi gözlemler, serbest zaman gözlemleri, rehberlik dersleri ve ihtiyaç doğrultusunda bireysel öğrenci görüşmeleri ile devam eder.

      Ana sınıfı rehberlik çalışmalarında veli iletişimi önemli bir yere sahiptir. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi, veli-öğretmen görüşmeleri aracılığıyla her öğrenciyi daha yakından tanır ve öğrencinin gelişim süreci hakkında veliyi bilgilendirir. Seminerler ve atölye çalışmaları ile ebeveynler ile buluşmalar gerçekleştirir. 

      REHBERLİK ÇALIŞMALARI

      • Öğrenci Tanıma Çalışmaları
      • Uyum ve Oryantasyon Çalışmaları
      • Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları
      • Bireysel Öğrenci Görüşmeleri
      • İhtiyaç Dahilinde Grup Rehberlik Çalışmaları
      • Veli Görüşmeleri
      • Rehberlik Seminerleri 

      Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimimiz, süreci bütüncül olarak ele alarak öğrencilerimizin sosyal, duygusal, bilişsel ve eğitsel yönlerini desteklemeyi ve geliştirmeyi amaçlar. Öğrencilerimizin okul yaşamına uyum sağlaması, sosyal beceri kazanımı, olumlu benlik algılarını geliştirmesi, kendine güvenmesi, duygularını tanıması ve duygularını rahatça ifade edebilmesi için bireysel veya grup görüşmeleri, ders içerikleri gerçekleştirir. 

    • Ana sınıfı öğrencilerimizin okuma kültürü ile erken yaşta tanışmalarını destekleyen yaratıcı bir kütüphane programıdır. Bu derste öğrenciler, nitelikli çocuk edebiyatı eserlerini keşfederken dinleme, anlama, sorgulama ve kendini ifade etme becerilerini geliştirirler. Temalarla paralel olarak seçilmiş kitaplarla etkileşimli okuma yöntemleri, masallar, görsel okuryazarlık çalışmaları ve yazar buluşmalarıyla kitaplara karşı doğal bir merak ve sevgi oluşturulur. Program ayrıca kütüphane kullanım alışkanlıklarını kazandırarak öğrencilerin bilgiye erişim becerilerini destekler. Kitap Arkadaşlarım, öğrencilerimizin kitaplarla kurduğu bağı güçlendiren keyifli bir öğrenme yolculuğudur.


Ana Sınıfı Saha Çalışması - İKSV
Renklere Yön Verenler: David Hokney
Ana Sınıfı 2.Adım
Ana Sınıfı Postacı
Ana Sınıfı Hayvanları Koruma Günü
Ana Sınıfı "Duygu Sandviçleri"
Ana Sınıfı "Hazine Avı"
Ana Sınıfı Tanışma Günü
Sabah Sporu
Arkadaşımdan Öğreniyorum
Sevim Bakan Gülmez
Okul Müdürü
Dilek Albayrak
Müdür Yardımcısı


İdari Destek Birimleri
Hilal Bilgi
Veli İletişim Yöneticisi
hilalbilgi@sezin.k12.tr
Dahili No: 213
Burcu Ellidokuzoğlu
Öğrenci İşleri - Veli İletişim Sorumlusu
burcuellidokuzoglu@sezin.k12.tr
Dahili No: 198


  1. Kendini değerli ve yeterli hisseder.

  2. Sezin ana sınıfı öğrencisi için ana dili önceliklidir.

  3. İlkokul 1. sınıfa geçiş için gerekli hazırbulunuşluk becerilerini geliştirir.

  4. Ana dili dışında bir dilde iletişim kurmayı eğlenerek öğrenir.

  5. Duygularını tanır ve yönetebilir.

  6. İyiliğin karşılıksız yapıldığını bilir.

  7. Farklılıkları zenginlik olarak görür.

  8. Hayvanların ticari amaçla kullanılmasına karşıdır.



ANA SINIFI
Meraklı
ve Yaratıcı
Ana Sınıfı
01
Eğitim Felsefesi
Sezin Ana Sınıfında her çocuğun potansiyelini sevgiyle açığa çıkarması için güvenli, neşeli ve zengin bir öğrenme ortamı sunuyoruz. Her çocuğun doğuştan getirdiği merakı, yeteneği ve yaratıcılığı sevgiyle büyütüyoruz.

Ana sınıfında araştırmaya, keşfetmeye ve deneyimlemeye dayalı, özgün ve yaşamla ilişkili eğitim-öğretim programları hazırlıyoruz. Bunu yaparken öğrencilerimizin yaş gelişim özelliklerine ek olarak sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel becerilerini de göz önünde bulunduruyoruz.

Ana sınıfı öğrencilerimiz, oyun ve proje tabanlı öğrenmeye önemli bir yer ayıran programımız ile yeni şeyler öğrenmenin keyfini yaşarken ilgi alanlarını ve yeteneklerini keşfediyorlar. Kendilerini güvende hissettikleri bir ortamda; çocuklar yaşam becerilerini geliştirerek kendilerini tanıyor, sağlıklı ilişkiler kurmayı öğreniyor, ve ilerleyen yaşamlarında bağımsız bireyler olmalarına yönelik temel yetkinlikler ediniyor.

KÖK BECERİLER

Zaman, mekân ve koşullardan bağımsız olarak her bireyin sahip olması gereken "kök beceriler", insan olmanın temelini oluşturuyor.

GÖVDE BECERİLER

Bir insanı diğerlerinden ayıran, kendini gerçekleştirmesine alan açan, özgün kişiliğini ve yönelimini ortaya koyan ?gövde beceriler", bireysel yetkinliklerden oluşuyor.

KANAT BECERİLERİ

Bireyi çağın insanı yapan, zamana ve ihtiyaçlara göre değişebilen, bireyin yaşadığı dönemde etki yaratmasını sağlayacak ?kanat beceriler", güncel ve çağdaş yetkinliklerden oluşuyor.

02
Akademik

Sezin ana sınıfı, her çocuğun gelişim ritmine saygı duyan ve öğrenme sürecini merkeze alan bir eğitim yaklaşımını benimser.  Oyun, keşif ve deneyimle zenginleşen bu ortamda; öğrencilerimizin merak duygularını destekliyor, öğrenme becerilerini doğal akış içinde güçlendirmelerine olanak tanır. Kendilerini güvende hissederek ifade edebildikleri bu bütüncül yapı, onların bireysel potansiyellerini özgürce ortaya koymalarını mümkün kılar.

Ana sınıfımızda yol haritamızı oluştururken;

  1. Öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını, gelişim özelliklerini ve yaratıcılıklarını destekleyen faaliyetler içeren,
  2. Kendilerini değerli ve yeterli hissettikleri bir ortamda öğrenmeyi sevdiren ve öğrenmeye karşı merak uyandıran,
  3. Öğrenme sürecinde aktif rol almalarına fırsat veren,
  4. Yeniliklere karşı esneklik ve cesaret göstermelerini destekleyen,
  5. Öğrendiklerini yaşamla ilişkilendirmelerine yardımcı olan,
  6. Oyun yoluyla etkili iletişim kurma, kendini ifade etme ve temel yaşam becerilerini edinmelerini sağlayan bir okul yaşantısı yaratmayı hedefliyoruz.
 
    • Ana sınıfı seviyesinde çocuğun çevreye uyum sağlamasını kolaylaştıran, çeşitli becerileri ve rolleri denemesine olanak veren, hayatın en önemli kazanımlarını edindiği oyun süreci en etkili öğrenme yöntemidir. Bu nedenle Sezin ana sınıfında oyun birinci sıradadır. Öğrencilerimiz zaman zaman günlük yaşantı içinde yaratıcılıklarını kullanarak oyun oynayarak, zaman zaman da kuralları belirlenmiş grup oyunlarıyla tüm alanlarda gelişim gösterirler.
    • Ana sınıfında "Dinliyorum-İzliyorum-Anlatıyorum" dersleri, değişen tema ve ünite konuları kapsamında her pazartesi "Haftanın Sorusu" etkinliği ile başlar. Derste öğrencilerimiz, konu ile temas etmelerini sağlayan ve merak duygusunu harekete geçiren çalışmalarla öğrendiklerini sentezleyerek bilgiyi transfer etme olanağı bulurlar.
    • Ayın teması etrafında şekillenen sanat etkinliklerimiz, merak duygusunu tetikleyerek öğrencilerimizin yaratıcı, görsel ve mekânsal düşünme becerilerinin güçlenmesine katkıda bulunur. Bu süreçte öğrencilerimiz ayrıca problem çözme, kendini ifade etme, yeni şeyler deneme, karar verme ve farklı fikirlere saygı duyma konularında gelişim gösterirler. 
    • Öğrencilerimizin kalem tutma ve el-göz koordinasyon becerilerini geliştiren okuma yazmaya hazırlık çalışmaları; dinleme, algılama, dikkat toplama, kelime dağarcığını geliştirme, ilişki kurma, sıralama, tamamlama, karşılaştırma yapma gibi zihinsel işlevleri güçlendiren etkinlikleri kapsar.
    • Sesleri Fark Ediyorum etkinliği ile öğrencilerimizin okuma yazmaya karşı olumlu bir tutum geliştirmeleri ve bu konuda farkındalık kazanmaları hedeflenir. Öğrencilerimiz her hafta yeni bir ses tanıyarak, videolar izleyerek, tanıdıkları sesle ilgili nesneleri bulma, eşleştirme, gruplama oyunları oynayarak ve çalışma sayfaları tamamlayarak okuma yazma yolculuğuna keyifli bir adım atarlar.
    • Öğrencilerimiz bilim ve araştırma dünyasını eğlenerek keşfettikleri bu derste, merak ettiklerini ilgi çekici deneylerle öğrenme fırsatı bulurlar. Her hafta yaptığımız bir deney ile gözlem, analiz ve neden-sonuç ilişkisi kurma becerilerini geliştirir, duyuları konusunda farkındalık kazanırlar.
    • “Merhaba Matematik” Sezin ana sınıfında matematik, yaşamın her alanında karşımıza çıkan doğal bir dildir. Doğada yer alan örüntülerden, günlük hayatta yaptığımız ölçme ve karşılaştırmalara kadar pek çok deneyim matematiğin içindedir. Sezin ana sınıfında çocukların, bu matematiksel düşünceyi keşfetmeleri, oyunlarına katmaları ve eğlenerek içselleştirmeleri desteklenir. Programımız, ilkokulda karşılaşacakları matematik öğrenme süreci için sağlam bir altyapı oluşturmayı hedefler.
    • Ana sınıfında uygulanan İkinci Adım Programı sistematik, yapılandırılmış ve temeli Sosyal Duygusal Öğrenme teorisine dayanan bir programdır. Bu program, çocukların okulla tanıştığı ilk andan itibaren empati kurma, dürtü kontrolü, problem çözme ve öfke yönetimi becerilerinin gelişmesine yardımcı olarak çocukları eğitim hayatına sosyal ve duygusal açıdan hazırlar. Ana sınıfında her hafta yeni ders kartları, kuklalar ve şarkılar eşliğinde ikinci adım derslerimiz düzenli olarak yürütülür.
    • Yaşam becerileri programı kapsamında, öğrencilerimizin kendi işlerini bağımsızca yapabilmeleri ve günlük yaşamda özgürce hareket edebilmeleri desteklenir. Çocuklar ihtiyaçlarını fark etmeyi, bu ihtiyaçlara yönelik uygun adımlar atmayı ve sağlıklı seçimler yapmayı öğrenirler. Düzenli olma, sorumluluk alma ve organize davranma gibi beceriler, oyunlar ve günlük rutinler içinde doğal şekilde pekiştirilir. Böylece hayata güvenle hazırlanmaları sağlanır.
    • Ana sınıfında İngilizce programımız; öğrencilerimizin yabancı dil farkındalığı kazanmalarını, dili doğal bir akış içinde deneyimleyerek temel iletişim becerilerini geliştirmelerini hedefler. Bu yaş grubunun öğrenme biçimi, bilişsel ve duygusal özellikleri dikksaate alınarak program; oyun, hareket, görsel destek ve doğal edinimi teşvik eden etkinliklerle yapılandırılır.

      Önceliğimiz, öğrencilerimizin İngilizce dinleme, anlama ve konuşma becerilerini gerçek yaşamla ilişkili, bağlamsal ve etkileşim temelli etkinliklerle geliştirmektir. Bunun yanında, İngiliz Dili Ses Eğitimi Programı doğrultusunda okuma–yazmaya hazırlık çalışmaları uygulanır; böylece çocuklar sesleri tanıma, ayırt etme ve ritim-farkındalık gibi erken okuryazarlık becerilerini destekleyen bir süreç yaşarlar.

      Program; Türk ve uluslararası öğretmenler tarafından ortaklaşa yürütülür ve çocukların ilgi alanlarına, gelişim özelliklerine ve sınıf içi sosyal etkileşimlerine göre şekillenir. Hikâyeler, tekerlemeler, şarkılar, el işi çalışmaları ve küçük projeler öğrencilerin dili doğal bağlamlarda deneyimlemelerini sağlar.

      Dil öğreniminin sosyal bir süreç olduğu anlayışıyla, çocukların akranlarıyla etkileşim kurabilecekleri iş birliğine dayalı öğrenme ortamları oluşturulur. Sözcük dağarcığı ve temel cümle kalıpları; görseller, hareket, tekrar, bağlam ve oyun yoluyla pekiştirilir. Farklı öğrenme stillerine uygun olarak yapılandırılan etkinliklerle öğrencilerin özgün bir şekilde kendilerini ifade etmeleri teşvik edilir.

    • Ana sınıfında Müzik dersi, çocuğun müziği doğal yollarla keşfetmesine imkân tanıyan Orff yaklaşımı ile işlenir. Öğrencilerimizin alışık oldukları materyalleri kullanarak müzik, dil ve hareket birlikteliği sağlamaları amaçlanır. Orff yaklaşımı öğrencilerimizin kendini ifade etme, dikkat ve iş birliği becerilerinin gelişimine de katkıda bulunur.
       
      Öğrencilerimiz bu seviyede ayrıca "Seslere Yön Verenler Projesi" ile ünlü bestecileri tanımaya başlar, her ay gerçekleşen "Çalgılar Dünyasına Yolculuk" etkinliği ile de farklı enstrümanları keşfederler.
    • Dans dersinde beden farkındalığı ve kontrolü, çeşitli kasları çalıştırma, dans figürleri ve ritim üzerine oyun temelli egzersizler yapılır. Hem bedensel hem de sanatsal gelişime katkıda bulunan derslerde, öğrencilerimiz özgürce hareket ederken aynı zamanda bu hareketleri belli bir uyum ve teknik çerçevesinde yapma becerisi edinirler.
    • Yaratıcı Drama dersinde ısınma, doğaçlama ve rol oynama teknikleriyle öğrencilerimizin dışa vurmakta zorlandıkları duygu, düşünce ve hayallerini ifade etmeleri sağlanır. Yaratıcılığı ve hayal gücünü destekleyen bu çalışmalar ile öğrencilerimiz duygularını keşfeder ve kontrol etmeyi öğrenirler. Beden dili ve sözlü iletişim becerilerini güçlendirirken kendilerine olan güvenlerini artırırlar.
    • Görsel Sanatlar dersinde öğrencilerimiz doğa-insan-sanat arasındaki ilişkiyi ve görsel sanatların hayatımızdaki önemini kavramaya başlar. Öğrencilerimizin çalışmalarında çeşitli malzemeler (pastel, akrilik ve sulu boya, yoğurma maddeler, atık materyaller...) ve teknikler (resim, baskı, kolaj, üç boyutlu çalışmalar...) kullanarak renkleri, biçimleri ve dokuları tanımaları, el-göz-beyin koordinasyonlarını geliştirmeleri, çok yönlü bir şekilde düşünmeleri ve üretmeleri amaçlanır.

      Öğrencilerimiz ayrıca "Renklere Yön Verenler Projesi" ile modern ve çağdaş sanatın Türk ve yabancı ustalarıyla tanışırlar. Müzelerde yaptığımız derslerde müze bilinci edinir ve kültürel farkındalıklarını artırırlar.

    • Ana sınıfında öğrencilerimiz her gün “Sabah Sporu” adını verdiğimiz temel hareket eğitimiyle güne enerjik bir başlangıç yapar. Bu etkinlik, öğrencilerimizin temel motor becerilerini geliştirirken aynı zamanda bilişsel, sosyal ve duyusal gelişimlerine de katkı sağlar. Denge, koordinasyon, esneklik ve nesne kontrolü gibi becerilerin desteklendiği bu süreçte çocuklar, eğlenceli oyunlar ve ritmik hareketler aracılığıyla hem bedensel farkındalık kazanır hem de güne motive bir şekilde başlarlar. Sabah sporu; küçük yaşta spor alışkanlığı kazandırmanın yanı sıra, çocukların öz güvenini, dikkatini ve grup içinde uyum becerilerini de güçlendirmektedir.
    • Masallarla Yoga dersimizin amacı, öğrencilerimizin hayal gücünü hareketle buluşturmak; beden farkındalığı, nefes kontrolü ve duygusal dengeyi eğlenceli bir şekilde geliştirmektir. Her derste bir masalın büyülü dünyasına yolculuk ederken, öğrenciler hem bedensel esnekliklerini hem de içsel sakinliklerini keşfederler. Oyun, hikâye ve hareketin bir araya geldiği bu derste; öğrencilerimiz hem eğlenir hem de farkındalık temellerini erken yaşta kazanmaya başlar.
    • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi, bireysel ve çözüm odaklı bir yaklaşımla ana sınıfı öğrencilerimizin duygusal, sosyal ve bilişsel açıdan var olan hazırbulunuşluklarını değerlendirir ve ilkokula hazır olmalarına yardımcı olur. Rehberlik servisinde öğrencilerimizin okula başlangıcında oryantasyonları ile başlayan tanıma süreçleri, sınıf içi gözlemler, serbest zaman gözlemleri, rehberlik dersleri ve ihtiyaç doğrultusunda bireysel öğrenci görüşmeleri ile devam eder.

      Ana sınıfı rehberlik çalışmalarında veli iletişimi önemli bir yere sahiptir. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi, veli-öğretmen görüşmeleri aracılığıyla her öğrenciyi daha yakından tanır ve öğrencinin gelişim süreci hakkında veliyi bilgilendirir. Seminerler ve atölye çalışmaları ile ebeveynler ile buluşmalar gerçekleştirir. 

      REHBERLİK ÇALIŞMALARI

      • Öğrenci Tanıma Çalışmaları
      • Uyum ve Oryantasyon Çalışmaları
      • Sınıf İçi Rehberlik Çalışmaları
      • Bireysel Öğrenci Görüşmeleri
      • İhtiyaç Dahilinde Grup Rehberlik Çalışmaları
      • Veli Görüşmeleri
      • Rehberlik Seminerleri 

      Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimimiz, süreci bütüncül olarak ele alarak öğrencilerimizin sosyal, duygusal, bilişsel ve eğitsel yönlerini desteklemeyi ve geliştirmeyi amaçlar. Öğrencilerimizin okul yaşamına uyum sağlaması, sosyal beceri kazanımı, olumlu benlik algılarını geliştirmesi, kendine güvenmesi, duygularını tanıması ve duygularını rahatça ifade edebilmesi için bireysel veya grup görüşmeleri, ders içerikleri gerçekleştirir. 

    • Ana sınıfı öğrencilerimizin okuma kültürü ile erken yaşta tanışmalarını destekleyen yaratıcı bir kütüphane programıdır. Bu derste öğrenciler, nitelikli çocuk edebiyatı eserlerini keşfederken dinleme, anlama, sorgulama ve kendini ifade etme becerilerini geliştirirler. Temalarla paralel olarak seçilmiş kitaplarla etkileşimli okuma yöntemleri, masallar, görsel okuryazarlık çalışmaları ve yazar buluşmalarıyla kitaplara karşı doğal bir merak ve sevgi oluşturulur. Program ayrıca kütüphane kullanım alışkanlıklarını kazandırarak öğrencilerin bilgiye erişim becerilerini destekler. Kitap Arkadaşlarım, öğrencilerimizin kitaplarla kurduğu bağı güçlendiren keyifli bir öğrenme yolculuğudur.
Ana Sınıfı Saha Çalışması - İKSV
Renklere Yön Verenler: David Hokney
Ana Sınıfı 2.Adım
Ana Sınıfı Postacı
Ana Sınıfı Hayvanları Koruma Günü
Ana Sınıfı "Duygu Sandviçleri"
Ana Sınıfı "Hazine Avı"
Ana Sınıfı Tanışma Günü
Sabah Sporu
Arkadaşımdan Öğreniyorum
03
Yönetim Kadrosu
Sevim Bakan Gülmez
Okul Müdürü
Dilek Albayrak
Müdür Yardımcısı

İdari Destek Birimleri
Hilal Bilgi
Veli İletişim Sorumlusu
meltemyuce@sezin.k12.tr
Dahili No: 214
Zekiye Meltem Yüce
Öğrenci İşleri Sorumlusu
hilalbilgi@sezin.k12.tr
Dahili No: 213

04
Sezin Ana Sınıfı Öğrencisi

  1. Kendini değerli ve yeterli hisseder.

  2. Sezin ana sınıfı öğrencisi için ana dili önceliklidir.

  3. İlkokul 1. sınıfa geçiş için gerekli hazırbulunuşluk becerilerini geliştirir.

  4. Ana dili dışında bir dilde iletişim kurmayı eğlenerek öğrenir.

  5. Duygularını tanır ve yönetebilir.

  6. İyiliğin karşılıksız yapıldığını bilir.

  7. Farklılıkları zenginlik olarak görür.

  8. Hayvanların ticari amaçla kullanılmasına karşıdır.

Top